Gezocht kaart Venlo

I zoek een stratenkaart van Venlo van zo rond 1980. Meer specifiek gaat het er om dat ik wil weten of in die tijd - na de oorlog - nog een Hakkesplaats bestond, al dan niet op dezelfde plek als voor de oorlog.
Ik heb een stukje kaart van Watwaswaar.nl. Helaas bestaat die site al lang niet meer:

Het aangegeven steegje ligt op de goede plek maar heette het nog Hakkesplaats? Het aangegeven gebied is in de oorlog kapotgeschoten, weggebombardeerd of anderszins na de oorlog gesloopt. In ieder geval bestaat het nu niet meer.
Ik zoek een kaart op liefst kleinere schaal.
Bij voorbaat dank.

2 likes

Zoals al gezegd: Topotijdreis. Een zoektocht in lokale beeldbanken levert soms ook kaartmateriaal op. In dit geval voor Venlo niet (wel beeldmateriaal), maar misschien zijn er meer regionale beeldbanken:

https://collecties.venlo.nl/zoeken/groep=Archiefoverzicht/groep=Archiefbestanddelen/groep=Boeken%20en%20Tijdschriften/groep=Documenten/groep=Beelddocumenten/Vrij_zoeken=hakkesplaats/pagina=2/aantalpp=12/?nav_id=0-0

1 like

Aan Topotijdreis heb ik helaas niks omdat de schaal te groot is en er staan geen straatnamen op. Ik heb inmiddels het Venloos Archief gemaild en ben benieuwd of ze iets uit die tijd hebben. Dat moet eigenlijk wel :slight_smile:
Het punt is dat ik me een straatnaambordje “Hakkesplaats” herinner maar het kan ook zijn dat het een hersenspinsel is :ghost: