Gml-bestand Ruimtelijkeplannen exporteren naar dxf

Sinds kort wordt het gml bestand vanuit Ruimtelijke Plannen niet meer goed geexporteerd naar een dxf.
Het wordt overhoeks verschaald, als het ware een soort schuine 3d-view.
Is hier een oplossing voor of doe ik zelf iets verkeerd.

Je beschrijving is erg cryptisch.

Ik vermoed dat er iets misgaat met de projectie.

Het lijkt inderdaad een soort schuine projectie. Na het uitvoeren van: Vector / Geometrie-gereedschappen / Polygonen naar lijnen is dit probleem opgelost.
Momenteel doet zich het volgende probleem voor: vanuit pdok laad ik het bestand dkk_kadastralegrens.gml en dkk_pand.gml. Na het exporteren naar dxf krijg in Autocad de melding: Error in drawing header on line 14.
*.dxf is not valid DXF file. Invalid or incomplete DXF input – drawing discarded.

dxf is geen open formaat en wordt ondersteund op basis van ‘reverse engineering’. Hier kunnen dingen fout gaan.

GML is wel een open formaat. Bij elk GML bestand hoort een datamodel. Zonder goede kennis van het datamodel kan het zomaar zijn dat bij het inlezen dingen fout gaan.

Deze twee opgeteld is een recept voor problemen. Controleer goed of je inderdaad alle data hebt die je verwacht.

Erg jammer. Het combineren van informatie van bestemmingsplannen (gml-bestanden) en kadastrale gegevens ging altijd goed in qgis. Alleen het exporteren naar dxf lukt sinds een paar dagen niet meer. Net alsof er een bepaalde instelling verkeerd staat. Maar ik ben op dit gebied een leek. Bedankt tot zover voor uw reacties!

In ben erachter: het zit in de CRS-instelling van de laag, deze moet op WGS 84 staan.