Highlight resultaten bevatten lege resultaten

Het valt me op dat bij het zoeken in de suggest service, de highlight resultaten soms een lege waarde bevatten. Bijvoorbeeld dit request: https://api.pdok.nl/bzk/locatieserver/search/v3_1/suggest?q=gouda%20f%20285&rows=5&fq=*:* geeft een resultaat:

...
"highlighting":{
    "pcl-f411ec2d0204cbbbceeacb471a886cba":{
      "suggest":["",
        "Perceel <b>Gouda</b> <b>F</b> <b>2850</b>"]},
...

Het eerste item in de suggest array is een lege string, de tweede is correct.

In de documentatie kan ik hier niks over terugvinden, maar het lijkt me dat die eerste suggestie er helemaal niet moet zijn. Als het wel ā€˜as designedā€™ is, hoe zou het dan moeten werken, altijd de laatste? Wanneer zou je sws meerdere highlights kunnen krijgen voor een resultaat?

Dank voor het melden. Het lijkt op het eerste gezicht alleen bij percelen voor te komen. (Wat jou betreft ook?) We gaan dit uitzoeken.

Ik heb niet heel uitgebreid getest, maar lijkt idd alleen bij percelen voor te komen

Goedemorgen,

Voor zover we hebben kunnen vinden, leek dit probleem inderdaad alleen bij de percelen op te treden (het lijkt erop dat er voor bepaalde zoektermen een extra (lege) regel werd geĆÆnterpreteerd). We hebben een instelling in de highlighting engine aangepast, waardoor het probleem opgelost lijkt te zijn. Zou je willen controleren of alles wat jou betreft ook correct werkt?

Meerdere highlights kan relevant zijn als de velden waarop gehighlight wordt meer informatie bevatten, maar in de context van de locatieserver suggest api is dit inderdaad niet aan de orde.

2 likes

Hartelijk dank, voor zover ik kan nagaan werkt het weer goed. Ik heb het doorgegeven aan de melder.