Hoogte opvragen van specefieke coordinaten met AHN4 DSM 0,5 meter dataset

Hallo,

Ik ben bezig met mijn PWS-project. Mijn doel is om de hoogtegegevens op te vragen voor specifieke coördinaten van de AHN4 DSM 0,5 meter dataset. Ik dacht dit te kunnen doen door gebruik te maken van de OpenTopoData API en de Open-Elevation API en vervolgens mijn eigen dataset erin te zetten. Alleen, bij deze API’s wordt het SRTM-namingssysteem gebruikt, en het lukt me niet dit voor de tiles te doen.

Ik heb ook gezien dat PDOK API-services aanbiedt, maar tot nu toe heb ik het nog niet voor elkaar gekregen. Het is gelukt om na een API-call een TIFF-bestand te krijgen, maar de documentatie is niet erg duidelijk over hoe ik de hoogtegegevens kan krijgen. Wat ik het liefst zou willen is een API-call met coördinaten als invoer en de hoogte als uitvoer. Mijn API werkt met Node.js.

Heeft iemand enig idee hebben hoe ik dit zou kunnen aanpakken?

Alvast bedankt!

Hoe verspreid liggen je punten? Misschien is het handiger om een kaartblad te downloaden en lokaal de hoogte uit het raster te halen?

Bedankt voor je reactie!

Het idee is om een route te creëren tussen twee punten, met tussenliggende coördinaten die ongeveer 1 meter uit elkaar liggen. Ik filter de punten op basis van hoogteveranderingen. Bij grote hoogteveranderingen liggen de punten dichter bij elkaar, terwijl ze verder uit elkaar liggen als er weinig of geen hoogteverandering is.

Wat betreft de kaartbladen, het is mogelijk dat de route vaak buiten een blad valt.

Het werkt nu goed met de OpenTopoData API. Het enige is dat ik de bestanden moet aanpassen aan het SRTM-namingsysteem, maar verder werkt het perfect! Het is nu opgelost.