Hoi Geoforum,
Naast mijn reguliere werk doe ik al aantal jaren vrijwilligerswerk op gebied van GIS/geospatial voor Sensing Clues, zie https://sensingclues.org. Sensing Clues maakt gebruik van commerciële GIS software gesponsord door de leveranciers en daarnaast ook van open source software voor hun mission critical online nature conversation platform. QGIS wordt daarbij ook gebruikt, niet alleen intern maar ook door de organisaties die van de diensten van Sensing Clues gebruik maken.
We zoeken nu gericht een vrijwilliger die kan helpen met debuggen van QGIS bij laden van ArcGIS REST Server Layers (Esri Feature Services) met Esri Token Based Authentication. Deze services zijn opgezet met de Koop JavaScript toolkit en werken zonder problemen bij laden in ArcGIS en ArcGIS Online. In QGIS lukt het probleemloos om ArcGIS REST Server Layers zonder authenticatie te laden, maar met authenticatie wil niet en we hebben niet genoeg kennis om QGIS debugging en logging goed werkend te krijgen om er voldoende info uit te halen zodat we snappen waarom. In principe een eenmalige taak maar als je daarna(ast) zin hebt om meer te doen dan is dat natuurlijk mogelijk
Wie of wie kan hierbij behulpzaam zijn? Vrijdagmiddag 23 september gaan we proberen dit in een gezamenlijke sessie te tackelen, je kan hieraan onsite of remote meedoen. Dus als je iemand weet of zelf zin hebt dan hoor ik het graag!
Groeten,
Emil