Issue BRO Grondwaterdieptemodel

Goedemiddag,

Ik wil graag een analyse uitvoeren naar een aantal gebieden in Overijssel, hiervoor heb ik onder andere de grondwatertrap kenmerken nodig. Deze heb ik gevonden op de Grondwaterspiegeldieptemodel (WDM), hier vind je de Afgeleide grondwatertrap (Gt). Wanneer je deze download als NetCDF kan je hem vervolgens als raster inladen in Arcgis. Hoe ik Gt-klassen lees is van I t/m VIII (met enkele toevoegingen), in Arcgis heb je te maken met 19 klassen. Hoe verhouden deze klassen zich tot elkaar? Op de introductiepagina van PDOK staat dit niet vermeld, zonder context kan ik weinig met dit raster.

Alvast hartelijk bedankt!

Met vriendelijk groet,

Remco

Schermafbeelding 2024-10-01 142739

Beste Remco,

Ik heb met laten vertellen door mijn collega die over het WDM gaat dat de vertaling van de klassen ergens in de NetCDF file zit, maar dat je deze in ArcGIS verstopt kunnen zitten. Wat makkelijker is, is om de styling of layerfiles te downloaden via broloket en deze te koppelen aan het bestand.

Uit de SLD in de download haal ik het volgende:
1 = Ia
2 = Ic
3 = IIa
4 = IIb
5 = IIc
6 = IIIa
7 = IIIb
8 = IVu
9 = IVc
10 = Vao
11 = Vad
12 = Vbo
13 = Vbd
14 = VIo
15 = VId
16 = VIIo
17 = VIId
18 = VIIIo
19 = VIIId

Hopelijk beantwoordt dit de vraag!

Met vriendelijke groet,
Tom Harkema

1 like

Hey Tom,

Dankjewel! Ik zou voor de zekerheid zelf ook nog even opzoek gaan naar de layerfiles via broloket. In ieder geval fantastisch bedankt voor je complete antwoord :). Hier kan ik weer mee aan de slag!

Met vriendelijke groet,

Remco