Kaarten samenvoegen

Weet iemand of er een manier is om kaarten die je gemaakt hebt samen te voegen zonder al die lagen in 1 kaart te moeten slepen. Er is namelijk gevraagd of alle polygonen gezamenlijk verzameld in 1 kaart kunnen worden. Alleen heb ik geen idee of en hoe dat kan. Of er een overkoepelende site is of iets anders.

Je bedoelt waarschijnlijk zoiets als het mergen van verschillende QGis-projecten in 1 groot QGis-project denk ik. Voor zover ik weet kan dat niet, maar zo veel werk is het toch niet om alles bij elkaar te zetten? Ik ga er daarbij wel van uit dat je meerdere polygonen in 1 bestand hebt zitten, en niet per polygoon 1 bestand hebt aangemaakt.
Je zou zelf kunnen proberen om 2 x QGis te openen, en een laag van de ene naar de andere QGis te slepen - het zou me niets verbazen als dat werkt (maar ik heb het nog nooit geprobeerd).
En qua opmaak: je kunt de style van een laag als extern bestandje opslaan, dus die style kun je dan eenvoudig in je nieuwe QGis project aan die lagen toevoegen. Ja, dat vereist even wat handwerk, maar het lijkt mij niet zo’n probleem. ALs het om veel data gaat, kan QGis traag worden, maar op een doorsnee laptop duurt dat wel even.
En misschien zijn er ook nog wel andere methodes die ik niet ken, zo goed ken ik QGis nou ook weer niet.

Overigens merk je hopelijk dat ik in mijn reactie de term gebruik als “ik ga er van uit” gebruik. Dat doe ik omdat je niet heel veel informatie geeft over het probleem waar je tegen aan loopt, dus omdat ik niet hiervandaan over je schouder mee kan kijken moet ik aannames doen. Over het algemeen geld dat hoe meer informatie je geeft op een forum zoals dit, hoe beter mensen je kunnen helpen. Voor zover ik nu kan beoordelen, is het antwoord “nee, dat kan niet”, maar ik kan het best mis hebben omdat je toch iets anders bedoelt dan wat ik denk dat je bedoelt :wink: Zal niet de eerste keer zijn dat dat gebeurt (en dat ik het mis heb ook niet :rofl: )