Kadastrale situatie PDOK en QGIS

Goedendag,

Sinds enige tijd gebruik ik PDOK en QGIS met de BGT plugin om kadastrale kaarten te genereren. Ik had de mogelijkheid om zeer nauwkeurige kaarten te verkriigen in dxf, zelfs met de GML met bouwvlak. Ik volgde hiervoor de via dit forum gedownloade PDOK en QGIS.PDF met instructies.
Echter sinds half december verschijnen de dxf bestanden niet meer als vectorbestanden. De dxf is nog wel op schaal echter zijn de lijnen geen standaard vectoren maar een soort van gearceerde vlakken. Ook de gebouwen zijn vlakken en geen lijnen.
Is er iemand hier die weet wat hier aan te doen is? Ook de voor half december gegenereerde extract zipfiles komen er bij export als arceringen uit. Terwijl ze eerder dus als lijnen in de dxf zaten.

Misschien een beetje off-topic, maar met DKK (De Kadastrale Kaart) maak je geen nauwkeurige kaarten. De DKK kan tot 50 cm verschillen van het veldwerk van het perceel. (tot 70 cm komt ook voor).

1 like

Ik zou je graag helpen, maar je vraag is erg onduidelijk.

Het is moeilijk te achterhalen welke handelingen je verricht. Wellicht kun je eens proberen nauwkeurig te beschrijven welke stappen je neemt, en welke tools je gebruikt.

MArco

Heb je CRS ingesteld en waarmee vergelijk je het dat je tot deze conclusie komt? DXF met een WTMS service? Jee, die post is al weer van 4 januari zie ik net. Kan misschien beetje achterhaald zijn?