Kadastralekaart in Leaflet

@Just_OSGeo Is er een manier om deze kaart in Leaflet te gebruiken waarbij het mogelijk is om verder in te zoomen?

In OpenLayers is er een laag-setting serverResolutions. Daardoor kan de client de tiles “opblazen” en toch inzoomen op hogere zoomlevels. In Leaflet heb ik zelf geen ervaring mee, maar deze SE thread geeft hints [1]. En verwijst ook naar een Leaflet plugin [2], geen ervaring mee maar ontwikkeld door Ilya Zverev, bekend van De Grote Geo Show
Laat ons weten of dit lukt zo.

[1] raster - Scaling tiles for missing zoom levels in Leaflet? - Geographic Information Systems Stack Exchange
[2] GitHub - Zverik/Leaflet.LimitZoom: Leaflet plugins for layers with limited zoom levels

@Just_OSGeo Deze heb ik nu werkend gekregen. Dankjewel. Het probleem waar ik op het moment tegenaan loop is dat ik niet de juiste coordinaten heb. Als ik in leaflet namelijk de long en lat invoer kom ik op een geheel andere plek

hier is de codepen: https://codepen.io/wardlavrijsen/pen/WNyYqyX?editors=1000

Alvast bedankt

Er is in je Leaflet Map een mismatch tussen coordinaat en tilegrid systemen. De app “weet” bijvoorbeeld niet dat je in EPSG:28992 werkt en met het NL RD tilegrid. De tiles worden wel braaf geserveerd maar niet op de juiste plek. Dat is ander probleem dan deze topic. Misschien lukt het om eerst een kaart in OSM tilegrid (Web Mercator) EPSG:3857 en echte lat/lon te maken.

Om een Leaflet kaart in EPSG:28992 te maken zijn meer stappen nodig (denk dat Kadastralekaart weer niet in EPSG:3857 beschikbaar is). @antonbakker van PDOK heeft een voorbeeld app beschikbaar:

Jawel hoor. Uit de Capabilities:

<Layer>
<ows:Title>Kadastralekaart</ows:Title>
<ows:Abstract/>
<ows:WGS84BoundingBox>
<ows:LowerCorner>-1.657291602308058 48.04050187217583</ows:LowerCorner>
<ows:UpperCorner>12.431727265021498 56.1105896454882</ows:UpperCorner>
</ows:WGS84BoundingBox>
<ows:Identifier>Kadastralekaart</ows:Identifier>
<Style>
<ows:Identifier>default</ows:Identifier>
</Style>
<Format>image/png</Format>
<TileMatrixSetLink>
<TileMatrixSet>EPSG:28992</TileMatrixSet>
</TileMatrixSetLink>
<TileMatrixSetLink>
<TileMatrixSet>EPSG:25831</TileMatrixSet>
</TileMatrixSetLink>
<TileMatrixSetLink>
<TileMatrixSet>EPSG:3857</TileMatrixSet>
</TileMatrixSetLink>
</Layer>

Gezien het meer een Leaflet topic werd, deze gesplitst naar eigen topic

Ok, @ward_lavrijsen kan beste aangeven of hij de Leaflet app in EPSG:28992 (RD tiles) of EPSG:3857 (Web Mercator tiles) wilt maken. In eerste geval kan dus bovenstaand GitHub voorbeeld van @antonbakker gebruikt.

Maar als oorspronkelijke vraagstelling (hogere zoomlevels) via GitHub - Zverik/Leaflet.LimitZoom: Leaflet plugins for layers with limited zoom levels kan, kan deze simpele plugin een enorme besparing van netwerk verkeer en server cycles opleveren wanneer bijv een server de tiles op hogere zoomlevels “opblaast”, bijv via ‘upscaling’ in MapProxy.

Deze werkt inderdaad. Heb uiteindelijk de switch gemaakt naar openlayers en hiermee heb ik het gewenste resultaat bereikt van de corecte coordinaten. De plugins werkte wel erg goed dus ga deze proberen toe te passen in openlayers.

Bedankt in ieder geval!

1 like