Kan BGT Achtergrond niet kiezen

https://app.pdok.nl/viewer/

Dataset “BGT Achtergrond” is disabled, en kan ik dus niet keizen.
Ook binnen Overige kaarten → Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT) kan ik ook niets selecteren, behalve BGT Terugmeldingen

Hallo Stephan,

De Basisregistratie Grootschalige Topografie kaarten worden pas zichtbaar (en beschikbaar) als je vrij ver bent ingezoomd. Voor de BGT Achtergond in de PDOK Viewer word ie pas enabled bij een schaal 1:1500 (schaal is midden onderaan zichtbaar in de Viewer).

1 like

Inderdaad, door in te zoomen kan ik BGT kiezen, bedankt!

Wellicht een idee om dit (“vanaf schaal 1:1500”) bij de BGT menu items te vermelden?

2 likes

Zeer zeker een goed idee! Alleen of het ook mogelijk is durf ik niet te zeggen. Voor zover ik weet, word het menu automatisch aangemaakt op basis van de metadata, en voor zover ik weet zit daar geen min- en/of max-schaal in. Het geld voor wel meer datasets dat ze schaalafhankelijk zijn, dus op zich zou een dergelijke toevoeging erg nuttig zijn (en de viewer gebruikersvriendelijker maken) naar mijn mening.

1 like

Dit zijn best lastige zaken om op te lossen in de PDOK viewer, als je kijkt op PDOK Vectortiles Viewer dan zie je dat je gewenste feature via de button: “voor Vectortiles zoom in naar nivo 13” is toegepast.