Keuze voor weergave onthouden bij editen van meerdere records

Graag zou ik zien dat als je meerdere metadata records gaat editen, dat de keuze voor een bepaalde weergave behouden blijft als je een volgend record gaat editen.
In lijn hiermee: ik zou het ook fijn vinden als ik een metadata record bekijk in een bepaalde weergave en dan ga editen, dat ik dan dezelfde weergave te zien krijg.
Nu wordt bij editen altijd als eerste de Basis weergave getoond.

1 like

Maarten, dit idee komt regelmatig terug. Voor de editor is het eigenlijk relatief eenvoudig te implementeren. Om een view te behouden vanuit de viewer naar de editor is lastiger.

  • de views aan viewer zijde verschillen nog wel eens van die aan editor zijde (er is geen harde link)
  • aan viewer zijde is de keuze voor standaard view als default keuze ingegeven door het feit dat deze view vanuit de lucene index gevuld wordt, en niet uit de onderliggende xml, waardoor deze view veel sneller is. Voor de editor is dit verschil er niet.

Ik heb je suggestie aan de geonetwork-core tracker toegevoegd keep view-choice over multiple records in editor · Issue #3210 · geonetwork/core-geonetwork · GitHub

Dank voor het toevoegen van deze suggestie. Ik volg deze github niet, dus als het daar opgepakt wordt, dan hoor ik het graag van jou via deze weg.