KLIC Melding in QGIS - Hoofddorp

image

Bij het inladen van een KLIC melding in QGIS krijg ik deze foutmelding. Hiervoor meerdere keren gedaan en nooit een probleem gehad.

Iemand een idee?

Gebruikt je de klic-plugin?
daarmee kun je de zip, simpel inlezen!

Ik gebruik inderdaad de KLIC plugin. Maar die werkt niet meer.

Tip van Kadaster. Zipfile uitpakken.
Zoeken naar

dit xml bestand en die direct linken. Alle lagen komen nu binnen. 1 heel groot nadeel echter. De laagnamen gaan niet mee als je daarna exporteerd naar Autocad.

Ik ga nu maar downgraden naar de LTR versie.

welke versie van de plugin gebruik je en welke Qgis versie? 2.2.0 pluging met qgis 3.8.3 zanzibar werkt het hier wel, ik heb alleen gene recente klicmeldings-zip… heeft het kadaster daar wat in gewijzigd?

Ik gebruikt de nieuwste van de nieuwst. 3.12.3-București

En de 2.2.0 van de KLIC Viewer.

Zal zo eens met de LTR versie proberen hoe het dan gaat. Kan ik zien of het misschien toch aan de KLIC melding zelf ligt

Beste Ron,

Alle plugins in de QGIS plugin repository (de plugins die je vanuit QGIS met de plugin manager kunt installeren) hebben een buck-tracker. Dat is een voorwaarde die QGIS stelt om de plugin toe te laten.

Als de plugin niet werkt kun je dat het beste daar melden, zodat de ontwikkelaar het weet en de bug kan fixen. Stuur zo mogelijk ook je zip-bestand mee.

De buck-tracker van de KlIC-viewer plugin is hier:

(Ik zie daar ook al een melding van 9 maart die op de jouwe lijkt?
Klic won't load · Issue #13 · diethard2/b4udignl · GitHub)

Groet,
Raymond

Hallo Raymond

Ik zal eerlijk zijn. 1 keer op github gekeken en geprobeerd om daar een bug te melden en daar heel snel mee gestopt omdat ik het hogelijk irritant vond. Het moet precies zo en niet anders gemeld worden. Daar heb ik geen tijd voor om uit te zoeken hoe het dan precies moet.

Beste Ron,

Volgens mij is het niets moeilijker dan hier een bericht posten. Click op “New issue” en typ in wat je probleem is.

Bedenk daarbij dat de ontwikkelaar die het leest genoeg info heeft om het probleem te reproduceren en op te lossen. In jouw geval is je zip-file die het niet doet dus heel belangrijk.

Ik hoop dat je hiervoor toch de tijd kunt vinden, zo draag je je steentje bij aan een leuke (gratis!) KLIC tool.

2 likes

Ik heb de Long Term release geïnstalleerd en heb nergens problemen meer mee.