Koopsom onbebouwde percelen opvragen

Goedemorgen,

Ik wil graag de koopsom en laatste transactiedatum weten van enkele onbebouwde percelen. De meeste percelen zijn landbouwgrond. Ik heb een lijst met perceel id’s, kadastrale gemeente/sectie/nummers, etc.

Het Kadaster heeft weliswaar een API waarmee je koopsommen kunt opvragen, maar daarvoor heb je adressen nodig en/of BAG ids. Nu is het wel mogelijk om een perceel te koppelen aan een adres, maar een adres kan meerdere percelen omvatten en ik hoef niet de koopsommen/transactiedata van alle percelen die aan een adres zijn gekoppeld.

Via Mijn Kadaster kan ik deze percelen wellicht handmatig uitvragen, maar ik wil het automatiseren (het zijn er enkele duizenden). Ik heb op dit forum gezocht en de documentatie van het Kadaster uitvoerig bekeken, maar ik zie niet hoe ik met de huidige API’s van perceel naar koopsom/transactiedatum kan komen.

Heeft iemand een suggestie?

M.v.g.
Dimitri Tokmetzis

Hallo Dimitri,

Mijn advies is om via https://www.kadaster.nl/zakelijk/producten/maatwerk te kijken wat mogelijk is om via een maatwerk levering aan deze informatie te komen. Wellicht is het goed het contact formulier in te vullen, zodat we via het juiste kanaal contact met je krijgen. In PDOK onts Hierbij is het wel van belang voor welk doel je deze informatie wilt gaan gebruiken. Dit is in het kader van de AVG en de Kadasterwet van belang als je dergelijke grote aantallen gegevens van ons wilt afnemen.

Met vriendelijke groet,
Arjen van den Hoek

1 like