Koppel attrributen op basi van plaats

Ik wil graag polygonen koppelen die + of - 10% verschillen in oppervlakte. Hoe doe ik dat, welke Extressie moet ik ingeven?

Misschien kun je iets meer uitleggen van je bedoeling? Hoe wil je ze koppelen? Is dat door een attribuut toe te voegen met een ID zodat twee polygonen onderling naar elkaar verwijzen? Of heb je een dataveld met een oppervlakte erin die anders kan zijn dan de geometrische oppervlakte?

Ik heb twee lagen met polygonen ik wil deze en ik wil deze koppelen op basis van plaats maar met een afwijking van 10%. Dus op dezelfde geografische plaats maar 10% groter of 10% kleiner.

Je berekent de “intersectie” van de polygonen en analyseert daarna of deze intersectie 0.9 of meer van het oppervlak van een van de polygonen is. Iedere intersectie komt 2 keer voor in je eerste berekening: A met B en B met A. Bovendien kan het gebeuren, dat A niet alleen met B overlapt, maar ook met C en D? Dus dan moet je de polygoon nemen met de meeste overlap, oftewel de grootste intersectie.

Door “expressie” neem ik aan, dat je een berekening wil doen met de “Field Calculator” in QGIS? Ik denk, dat je meer resultaat boekt met Vector > Geoprocessing Tools > Intersection... voor de eerste stap. Succes! :+1:

1 like