KVK API's samen met BAG letter en toevoegingen en verkeerde geometrie

Hallo,

Wij (gemeente Amstelveen en Aalsmeer) zijn het afgelopen jaar overgestapt op de kvk api’s om de data van het handelsregister binnen te halen.
Dit is in alle tevredenheid gebeurd.

Echter we kwamen er ergens halverwege 2024 achter dat de aangeleverde geometrie bij de data niet klopte met de geometrie van de BAG, als het adres een Letter of Toevoeging had.

In ons voorbeeld was er een kinderdagverblijf op huisnummer 2A gevestigd.
Echter de geometrie die meekwam was van het huisnummer 2.
Dit meestal is dat niet zo erg alleen nummer 2 ligt op 70m afstand van nummer 2a.

na wat checks waren alle adrespunten niet goed als ze een letter of toevoeging hadden.

Het probleem is rond augustus 2024 opgelost en nieuwe leveringen/aanvragen gaan gewoon goed. Maar er is op de niet gewijzigde objecten geen mutatie bericht gekomen.

Eigenlijk had ik gehoopt dat we via een push mutatie alle verkeerde objecten ge-update zouden krijgen dat is tot zover nog niet gebeurd.
We kunnen zelf alle objecten die we hebben, of een selectie daarvan opnieuw gaan bevragen om de juiste geometrie binnen te krijgen.

Nu vraag ik me af hoeveel organisaties hebben een kvk api en slaan de data intern op om deze in hun kaartviewer te tonen en hoeveel weten dat die geometrisch locatie data die ze tonen mogelijk niet de juiste is.

Groet
Michiel

1 like