Waar kan ik een uniforme set van laadpalen ophalen waar ze per gemeente instaan. Ben namelijk opzoek voor het inzichtelijk maken van deze palen.
Gr Stephan van den Hurk
Waar kan ik een uniforme set van laadpalen ophalen waar ze per gemeente instaan. Ben namelijk opzoek voor het inzichtelijk maken van deze palen.
Gr Stephan van den Hurk
In de Klimaatmonitor vind je aantallen per gemeente, maar dan heb je nog geen locaties: Klimaatmonitor
en bij de Nationale Agenda Laadinfrastructuur vind je ook monitoringsgegevens:
https://klimaatmonitor.databank.nl/Jive?workspace_guid=2f88a557-76a6-4e70-837c-cfa0adea1feb
Ik meen dat locatiegegevens vooral als betaalde data beschikbaar zijn, want daar is ook een markt voor (o.a. navigatie-software-aanbieders), maar het kan best zijn dat er meer te vinden is.
Ik vond op data.overheid.nl een gesloten dataverzoek voor een landelijke laadpalen dataset (al bijna drie jaar oud). Zou mooi zijn als dit als open data beschikbaar komt gezien de duurzame ambities m.i. . Maar vooralsnog is er geen instantie binnen de overheid die deze data centraal ontsluit - wat ik zo snel kon vinden op het web. Zie ook:
Voor zover ik kan zien, is dat alleen beschikbaar als betaalde data.
Zowel oplaadpalen.nl/, oplaadpunten.nl als ANWB betrekken de onderliggende data van eco movement. Iets anders kan ik niet vinden, afgezien van een paar gemeentes op het Georegister. En eco movement bied de zaak niet gratis aan, lijkt het.
In Open Street Maps staan ook laadpalen (ik weet niet hoe compleet dat is).
Bedankt voor de info, geldt voor jullie allemaal. Helaas alles afgelopen gisteren maar als je betaalt dan gaat er een wereld voor je open. maar wil je het gratis dan stokt het… Verplichte inhoud van maken in de BGT en dan gratis downloadbaar maken… Misschien een iets om te bekijken al dit soort data uploaden naar dataportaal en gratis aan de burgers/werkenden beschikbaar maken. De burger betaald immers ook al voor de BGT indirect…
Mogelijk is deze viewer nog handig: Landelijk dekkend netwerk (31-01-2023) | Nationale Agenda Laadinfrastructuur - Landelijk dekkend netwerk laadpalen per 31-01-2023.
Ik heb nog even verder gekeken. Er wordt in het kader van Vivet al gewerkt aan verbeterde en beter beschikbare registratie van laadpunten. Zie dit rapport voor de voortgang van fase 1, fase 2 loopt ondertussen.
Ik ben ook op zoek naar datasets (wms, shapefile of een ander bestandsformaat) om een interactieve kaart van oplaadstations te maken. Deze opmerkingen waren tot nu toe nuttig, maar helaas ben ik nog geen (gratis) dataset tegengekomen. Weet iemand of er updates zijn geweest sinds het laatste bericht?
Bedankt.
Dit topic is 180 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.