Laden 3D BAD LOD 2.2 in ArcGIS scene

Hallo,

Ik vraag me af of iemand heeft de 3D BAG LOD 2.2 geprobeerd om in een ArcGIS Pro / AGOL scene te laden. En of het lukte met de visualisatie van de gebouwen.

Als het antwoord ja is:

  • Is het dataset in één van de download formaten direct bruikbaar?
  • Moest je uren met ETL processen besteden om een geometrische transformatie te doen naar een valid ESRI geometrie (multipatch)? Lukte dat?

Antwoord liet even op zich wachten i.v.m. onderhoudsvenster op het forum…

Antwoord is ja. Er wordt gewerkt aan een ‘how-to’ StoryMap waarin alle stappen beschreven staan + FME workbench. Die verwachten we binnenkort online te publiceren en dan kan je die volgen qua stappen. Mocht je al eerder aan de slag willen gaan, grofweg zijn dit de stappen:

  • ArcGIS Pro 2.8 of hoger met Data interop.

  • Downloaden JSON (1 of meer)

  • Converteren met workbench naar fgdb (meerdere json tegelijk naar 1 fgdb, output is multipatch)

  • Laden van de omgezette data in ArcGIS Pro en verder stylen, vanuit daar publiceren naar Scene layers.

Waarom workbench en niet de quickimport van CityJSON? Dat heeft te maken met een wijziging aan de TUDelft kant in de wijze van opslaan van attributen die in de FME quick import tool niet begrepen wordt. Mocht je verdere vragen hebben, stel ze hier of stuur een berichtje naar content@esri.nl en delen we de workbench vast met je zodat je die kunt testen.

1 like

Update, hier kan je de workflow vinden voor inlezen van de CityJSON file(s) in ArcGIS:

2 likes

Dank je wel! Dit is precies wat ik zocht!!