Lege zip-bestanden bij BGT downloads

Bij het downloaden van BGT data worden lege ZIP bestanden geleverd. De bestanden zijn 22 bytes groot en bevatten geen data.

Dit is overigens ook het geval bij de DKK.

We zijn dit aan het onderzoeken.

De storing bij het downloaden van data van de BGT en de Digitale Kadastrale kaart is onderzocht. Na aanpassingen in de betreffende annotatietabel werkt de downloadapplicatie weer naar behoren.

Onze excuus voor het ongemak.

Super, dank je wel!

@Rob, de downloads van de DKK en de BGT zijn weer leeg. Er wordt wel een ZIP gegenereerd van 22 bytes zonder verdere inhoud.

Het is nu een paar keer opgetreden. Is er misschien een verklaring voor waarom dit gebeurt?

@Anton we hadden gister ochtend een kleine hickup, de downloads doen het weer.
Mijn excuses voor de hinder.

@Rob, Er worden weer lege zip-bestanden geserveerd van de BGT, is dat al bekend? Het staat niet bij de storingen namelijk.

Ook ik krijg alleen maar lege zip-bestanden bij de BGT-download… SfUF-Geo of GML-light geven beide lege (of bijna lege) zip-bestanden…

Het lijkt weer te werken. Kadaster heeft gemeld dat de systemen opnieuw gestart zijn. Het is wel allemachtig traag, maar ik krijg weer data binnen!

@Rob, vanochtend is het probleem weer teruggekomen, er worden lege zip-bestanden geleverd.

@Anton We hebben de machines weer herstart en de downloads werken weer.

Inderdaad, een eerste test gaf nog een half-lege tekening maar intussen wordt alle data weer getoond.

Bedankt!

Stomme vraag misschien, maar zal het systeem er morgenvroeg voor de derde keer op rij uitliggen? :wink:

@Rob, helaas vandaag voor de derde keer op rij weer lege zip-bestanden.

Ook hier weer lege downloads, zowel BGT als DKK, om moe van te worden…

@Anton @Rob1 We hebben de machines een reset gegeven en de downloads zouden nu weer werken. We werken op dit moment aan een structurele oplossing we verwachten deze binnenkort toe te passen. Sorry voor de hinder.

Bedankt @Rob, het bewijst maar weer hoe belangrijk de BGT is geworden, we kunnen geen dag zonder :slight_smile:
Top dat jullie de storingen zo snel oppakken. Hopelijk wordt een goede oplossing gevonden.

Op dit moment is de data nog niet volledig. Zo te zien alleen water en kunstwerken, de rest mist (verharding, bebouwing). Ik neem aan dat dit langzaamaan weer beschikbaar komt?

Het werkte even maar de zip-bestanden zijn weer leeg.

Het werkt op en af. Ik en mijn collega’s downloaden dagelijks ZIP bestanden en deze week lijkt het puur geluk of je een complete ZIP krijgt. Daarnaast gaat het werkelijk tergend traag. ZIP van een paar MB duurt 10-15 minuten. Grotere downloads zijn in regel incompleet of leeg.
Wel bedankt voor het snelle reageren en het zoeken naar het probleem, maar vooralsnog lijkt het probleem behoorlijk hardnekkig.

@Rob Het probleem blijft zich voordoen. Langzame, incomplete of zelfs helemaal lege downloads. Is er een tijdsindicatie wanneer het weer beter wordt? Ons bedrijf maakt zowel gebruik van de ZIP bestanden via de download PDOK site, als van een plugin in Autocad en beide werken niet of nauwelijks. Het frustreert de bedrijfsvoering inmiddels al een week. Wanneer er op korte termijn geen verbetering is moeten we op zoek gaan naar een andere oplossing.
Alvast bedankt.