Lengtegraad, Breedtegraad achterhalen obv BAG-ID

Hallo Pieter,

Dank voor de verheldering wat er wel en niet kan met het opvragen van BAG-gegevens. Jammer dat mijn oplossingsrichting niet gaat werken, maar wellicht heb je nog een goede suggestie voor de situatie waarin ik zit.
De lijst van ruim 40.000 locaties wordt vanuit Open Data door de Overheid twee keer per week bijgewerkt en verandert dus continue. Een statische separate database opbouwen zal dus niet werken, omdat ik dan voortdurend achter de feiten aanloop.
Toch wil ik graag deze locaties (of een dynamisch te kiezen selectie zoals een bepaalde plaats of gemeente) in Power BI op een kaartje visualiseren.
In de beschikbaar gestelde lijst zitten de volgende (adres-)gegevens:

• Straat incl. huisnummer en huisnummertoevoeging (vb: “Watergoorweg 44a “)
  • 6 cijferige postcode (vb: “6669MA”)
  • Plaats (vb: “'s-Hertogenbosch”)
  • BAG-id (vb: “279010000003768”)

Nu kan ik in Power BI op basis van deze gegevens de locaties op een kaart laten plotten, maar dat gaat nogal eens fout. Met name de huisnummertoevoegingen zorgen voor fouten in de geocodering en is er eigenlijk geen eenvoudig algoritme om de huisnummertoevoeging van het huisnummer te scheiden, aangezien het in één en hetzelfde veld zit.
De voorkeur zou hebben om van elke locatie over een juiste lengte- en breedtegraad te beschikken. Vandaar dat ik had gehoopt om via de BAG-id de juiste lengte- en breedtegraad op te vragen.
In theorie zou het aanleggen van een separate statische lijst van lengte- en breedtegraden per adres nog kunnen, aangezien ik denk dat van de 40.000 locaties maandelijks hooguit 5% wijzigt of nieuw wordt toegevoegd. Op een andere plek wordt gerefereerd aan een excel-bestand van J. Baltussen (Geocodering met PDOK - #12 door jbaltussen)

Als ik zijn excelfile goed begrijp, worden daarin o.b.v. postcode en huisnummer de BAG-RD coördinaten opgevraagd en verschijnt er een attitude en longitude (afgezien dat de links in de excelfile geactualiseerd moet worden naar de huidige PDOK-service).
Maar deze oplossing vereist wel dat elke keer eerst apart de lengte- en breedtegraden moeten worden geactualiseerd alvorens de rapportage in Power BI gestart kan worden.

Op basis van deze wat uitgebreidere schets van mijn vraagstuk, zou ik willen vragen of je nog een suggestie hebt voor mij om deze locaties eenvoudig en correct te plotten op een kaartje in Power BI?

Seb