Locatieserver in Flamingo Viewer

Bij de provincie Groningen gebruiken we Flamingo viewer. Wie heeft er al ervaring met het implementeren van de Locatieserver in deze viewer? Flamingo CMS biedt de mogelijkheid om een zoekingang te implementeren op basis van OpenLS. Dat gebruiken we nu in combinatie met de oude geocodeer service. Ik vraag me af hoe we dat straks doen als de geocodeer service wordt uitgefaseerd.

In het verlengde daarvan: is al bekend wanneer de geocodeer service definitief wordt uitgefaseerd? En is het zeker dat de Locatieserver voorlopig geen OpenLS gaat ondersteunen?

Vriendelijke groet,
Willy Bakker

Hoi Willy,

In Flevoland werkt het ook niet…
Zal deze vraag via andere gremia uitzetten.

Met groet,
Alex Lucassen

@willyb Sorry dat ik wat laat reageer! Ik weet niet hoe het kan maar heb deze vraag over het hoofd gezien :unamused:. De geocodeerservice zal voorlopig nog wel even beschikbaar blijven. We zijn nog aan het afstemmen maar ik kan alvast zeggen dat dit zeker tot na de zomer is. De Locatieserver zal (in ieder geval voorlopig) geen OpenLS ondersteunen.

@j_hogeboom en @FlevoGeo: Bedankt voor jullie reacties!
@j_hogeboom: Als de Locatieserver geen OpenLS ondersteunt, klopt de metadata dan wel? Bijvoorbeeld hier: https://www.pdok.nl/nl/service/openls-locatieserver-free Er staat: type = OpenLS

@willyb nee dat klopt dan inderdaad niet. Ik zie dat de content op de website is overgenomen van de oude geocodeerservice en dit niet is aangepast. Passen we gelijk even aan. Bedankt voor het doorgeven!

Beste @willyb,

Een beetje een oud topic, maar hoorde net pas van het bestaan van de vraag ;-).
Sinds versie 4.8.0 is in Flamingo de nieuwe locatieserver geimplementeerd. Op GitHub - flamingo-geocms/flamingo: Flamingo Geo CMS repository staan een aantal extra configuratieopties.

Mochten er nog vragen zijn, via onze supportdesk (support@b3partners.nl) of via github helpen we graag verder.

Groetjes,

Meine Toonen

2 likes