Lopen BAG v1 en BAG v2 uiteen wat betreft verblijfsobjecten

Via BRK Percelen haal ik geometrisch BAG v1 Panden op en kom via pandrelatering bij BAG v1 Verblijfsobjecten. Vervolgens haal ik via BAG v2 met …

**https://api.bag.acceptatie.kadaster.nl/lvbag/individuelebevragingen/v2/verblijfsobjecten **
/%{verblijfsobjectID} ?expand=gebruiksdoelen

de bijbehorende gebruiksdoelen op die ik niet kan terugkrijgen uit de BAG v1. Dit ging lang goed. Sinds kort krijg ik echter 404 not found meldingen.

HTTP 400 ERROR STATUS 404: %{
“code” => “notFound”,
“detail” => “Geen verblijfsobject gevonden met id 0213010000011497”,
“instance” => “https://api.bag.acceptatie.kadaster.nl/lvbag/individuelebevragingen/v2/verblijfsobjecten/0213010000011497?page=1&pandrelatering=0213100000114940”,
“status” => 404,
“title” => “Opgevraagde resource bestaat niet.”,
“type” => “RFC 7231 - Hypertext Transfer Protocol (HTTP/1.1): Semantics and Content
}

Lopen de BAG v1 en BAG v2 wat betreft achterliggende data niet meer synchroon?

BAG v1 en v2 hebben nooit synchroon gelopen.

BAG v1 wordt iedere maand met een maand oude dataset bijgewerkt.
Ik denk dat de BAG v2 “real-time”-achtige updates heeft, maar dat kan @PieterDijkstraBAG misschien bevestigen.

Zou het liefst mijn BAG v1 queries ook over BAG v2 laten lopen. Dat zou dan gelden voor BAG v1 Panden en BAG v1 Verblijfsobjecten.

Wat zou dat voor consequenties hebben? Mijn focus is meer op consistentie dan laatste updates. De BAG v2 Verblijfsobjecten/Gebruiksdoelen heb ik absoluut nodig.

Voor alle bevragingen die beschikbaar zijn in de acceptatieomgeving, waaronder verblijfsobjecten wordt, een testdatabase bevraagd die niet is bijgewerkt vanaf begin 2018. De acceptatieomgeving is puur bedoeld voor gebruikers om te onderzoeken of deze API voor hen geschikt is. Het gevraagde ID is van 2019 en maakt dus geen onderdeel uit van deze database.

Overigens zit de v2 API anders in elkaar dan de v1 API. Verblijfsobjecten bevragen op ID kent geen paginering en de querieparameter pandrelatering bestaat niet. De specificaties zijn te vinden op de github pagina en zijn nog niet definitief.

Bevragingen in productie voor de v2 API zijn real time. Verblijfsobjecten is nog niet in productie genomen.

1 like