Mangat op KLIC-melding

1 opmerking over de KLIC melding

Er is een hele prettige plugin voor KLIC meldingen maar die werkt alleen voor QGIS 3.10. Bij een hogere versie doet hij het niet.

1 vraag.

Ik heb op mijn KLIC melding voor het ziekenhuis in Apeldoorn 4 hele grote vierkanten op tekening staan met de layer naam Mangat. Iemand een idee wat dat kan zijn?

Rioolputten waar iemand doorheen kan.

als ik op Google Earth kijk zie ik op die plekken geen putten in de weg.

Misschien ondergronds? Zijn er leidingen aan verbonden? Andere administratieve data?

Maar een mangat object is een rioolput waar iemand in/doorheen kan. Dat was je initiële vraag :slight_smile:

Dat ze niet als rioolput zijn opgenomen in de dataset doet vermoeden dat het geen objecten zijn die men ook als rioolput had kunnen aanmerken.

Ze staan wel een beetje merkwaardig georiënteerd. Is het een groot uitgevallen symbool? (omdat men eigenlijk niet weet wat er onder de grond zit )

Ik heb ooit in een voorbeeld dataset mangaten gezien in een volledige woonwijk (toevallig ook in Apeldoorn) maar daarna nooit meer ergens tegengekomen. Ik denk dat het ligt aan de interpretatie van de tekenaars bij de netbeheerder. Ik zou er in dit geval vanuit gaan dat het gewoon rioolputten zijn. Dat ze niet zichtbaar zijn op Google hoeft niets te betekenen.