MapStore, GeoServer, PDOK

We willen een eenvoudige online kaart maken met OSM achtergrond en eigen data.
Ik ben begonnen met een docker container voor PostGIS en eentje voor GeoServer.
Ik kan nu mijn eigen data tonen via GeoServer Layer Preview alsook mijn geimporteerde OSM data.

Vervolgens ben ik gaan zoeken hoe ik deze data een beetje makkelijk en gebruiksvriendelijk kan tonen.
Ik kwam toen op MapStore. Daar een Docker container voor opgestart en out-of-the-box heb ik al een kaart met OSM-data (niet uit mijn PostGIS db) dus dat werkt.

Vervolgens heb ik de Nat. GeoRegister CSW toegevoegd en zie ik allemaal lagen, die kan ik toevoegen maar ze worden niet toegevoegd. Geen melding, niets. Ik heb een stuk of 10 lagen geprobeerd. Behalve de laag Waterschappen Nuts-Overheidsdiensten INSPIRE die wordt wel toegevoegd aan de linkerkant in de ‘Layer sidebar’ maar met een foutmelding: This layer has not been loaded correctly or not available.

Hierna geprobeerd om mijn eigen data van mijn lokale GeoServer toe te voegen. Via een WMS URL lukt me dat niet. Daarna heb ik de CSW-plugin toegevoegd aan GeoServer en die URL gebruikt.
Dan krijg ik een MapStore wel een overzicht van mijn lagen, maar als ik nu een laag toevoeg krijg ik weer de foutmelding This layer has not been loaded correctly or not available.
Ik kan de laag properties wel inzien en dan zie ik dat de attributen wel netjes zijn overgenomen, dus lijkt het erop dat er wel een connectie is tussen MapStore en mijn GeoServer.

In de documentatie van MapStore kan ik ook niets vinden.
Heeft iemand hier ervaring met MapStore (er zijn in dit forum maar weinig vragen hierover) en wil die delen?

Ik wil graag weten of het gebruiken van MapStore een route is waar ik me verder ik moet verdiepen of dat ik beter een andere route kan nemen.

Wellicht is Tailormap een optie voor je?

Bedankt Koos,

Ik ga dit verder onderzoeken.

Lijkt op waar ik ooit eerder met Mapstore tegenaan liep:
was een fout die zich wel optrad in de Mapstore binary, maar niet in de WAR-file.
Zie Error Adding CSW, WMS of WFS to catalog · Issue #8505 · geosolutions-it/MapStore2 · GitHub

Bedankt Gert-Jan,

Ik heb nu mijn url aan de localConfig.json toegevoegd en nu werkt MapStore zoals verwacht.