Markers kopieren als txt in PDOK Kaart werkt (niet meer)

Het lijkt er op dat het toevoegen van markers als tekst uit een (excel-)bestand in PDOK Kaart niet meer werkt?
Na het genereren van de HTML-code en plakken in een HTML-pagina zie ik wel de kaart, maar niet de markers…

Beste @GerlofdeHaan,
Zou je een voorbeeld met ons kunnen delen waarbij het mis gaat?

Daarbij graag ook het bestand met de markers? Dan kunnen we er naar kijken.
Bedankt voor de melding!

Vriendelijke groet,
Gerben

Als ik bijvoorbeeld een KML toevoeg met 3 markers zie ik deze zelf wel terug op de kaart.

KML:

HTML code:

Hoi Gerben,

Hieronder de gegevens die ik als tekst upload. Ik heb de gegevens nu gekopieerd uit mijn excelbestand, want het lukt met niet om het excelbestand zelf te uploaden. Daardoor krijg je nu wat rare leestekens mee. Normaal knip en plak ik direct uit het excelbestand als platte txt. Dat werkte tot nu toe goed, maar wanneer ik deze werkwijze nu herhaal lukt het niet meer.
Een werkend voorbeeld op basis van dezelfde gegevens en aanpak vind je hier:

Het is overigens een fictief voorbeeldkaartje.

point title description styletype
401494,112208 Laadpaal Speelhuislaan 158 mt19
398487,114710 Laadpaal P-terrein Ter Merwestraat mt19
400045,110543 Laadpaal Bloemenblauwtje naast Sleedoorn 17 mt19
399658,112028 Parkeergarage Gasthuisvelden Gasthuisvelden mt35
400553,112598 Parkeergarage het Bolwerk Bolwerk mt35
399749,112780 Parkeergarage de lange Stallen Achter de Lange Stallen mt35
397836,110856 Transferium Graaf Engelbertlaan mt1
399983,112411 Bewaakte fietsenstalling Minder Broeder Minder Broederstraat mt0
400179,112881 Bewaakte fietsenstalling Veemarkt Veemarktstraat mt0
402487,114517 Gehandicaptenparkeerplaats Nobelstraat naast Overakkerstraat 40 mt20
398128,113942 Gehandicaptenparkeerplaats St. Ignatiusstr tussen 111 en 119 mt20

Ik zie nu dat er ook verschil is per browser:
Firefox: ik zie helemaal geen markers
Edge en Internet Explorer: ik zie geen marker afbeeldingen, maar wel de gegevens

Het effect wat je beschrijft zou kunnen voorkomen omdat je de html als bestand direct opent in een browser. Klopt dat? Probeer hetzelfde bestand eens te open terwijl het door een server wordt geserveerd. Het kan namelijk zijn dat een browser de benodigde bestanden probeert op te zoeken met hetzelfde protocol als waarmee de site wordt geopend. In het geval dat je de html file direct opent maak je gebruik van file:// i.p.v. https:// .

Hoi Gerben,

Dat zou heel goed het probleem kunnen zijn, ik kan het alleen nu niet controleren. Wel gek dat ik hier eerder niet tegen aan ben gelopen. Tot voor kort kon ik een html bestand ook gewoon direct testen in de browser.

In ieder geval bedankt voor de tip

Hoi @GerlofdeHaan,

Ik heb nog even rond gekeken in de api code en heb daar een wijziging in doorgevoerd zodat je ook lokaal (via het file:// protocol) de kaart weer zou moeten kunnen openen zonder problemen. Zou je me kunnen laten weten of dit nu werkt? Eventueel nog even je browsercache legen als het niet direct werkt.

1 like

Opgelost! (inderdaad wel eerst de browsercache legen)

Dank je wel @daneng

2 likes