Markers niet zichtbaar. En eerder gemaakte kaart verdwenen

Ik ben verleden week enthousiast begonnen met het uitproberen. Dat leek allemaal goed te gaan. Vandaag wilde ik verder met die kaart bekijken en de hele kaart was niet meer zichtbaar? Ik wilde vandaag opnieuw beginnen, maar nu zie ik de markers niet meer? Ik voeg de html code in de webpagina toe.

Ik zie ook de optie Als URL niet meer terug, of heb ik ergens een stap overgeslagen?

Beste @Doris,

De optie ‘Als URL’ verdwijnt als er bijvoorbeeld veel markers zijn geplaatst op de kaart. Dit is een beperking van hoelang een URL mag zijn. Wanneer het niet meer mogelijk is alle informatie in een URL te plaatsen, is deze optie niet meer beschikbaar.

Kan je inmiddels wel weer de kaart en markers zien?
Er is een storingsmelding uitgegaan, er zijn hick-ups in de infrastructuur: https://www.pdok.nl/nl/actueel/meldingen/19feb18-pdok-services-en-diensten-minder-goed-bereikbaar
Dat kan een van de redenen zijn (geweest) waardoor de markers niet meer zichtbaar waren.

Is het eventueel mogelijk dat je een voorbeeld plaatst of link waarbij het niet werkt? Dan kijken we even met je mee.

Ik was het op een testsite aan het plaatsen, die is niet publiekelijk toegankelijk. Ik heb het voor nu even op een wat minder bezocht deel van een site gezet: https://haarlemmermeergemeente.nl/de-hoek/kaart-test
Helaas nog steeds geen markers te zien?

En ik begrijp dus bij meerdere markers (ik heb er 3 geplaatst) dat dan de url al verdwijnt?

Bijkomende vraag: als ik later deze kaart wil aanpassen: mij is niet duidelijk hoe dat moet (Ik ging er vanuit met de gegenereerde url maar die is bij 3 markers dus al verdwenen?)

Zou je kunnen proberen om je browsercache te legen en dan de site nogmaals te openen?
Ik zie de kaart (incl. markers) goed geladen worden.

Schermafdruk

Niet alleen de markers zijn van invloed op de beschikbaarheid van de optie ‘Als URL’ maar ook andere opties die geselecteerd worden. In de huidige versie van de Kaart applicatie worden alle instellingen voor zover mogelijk in de URL weggeschreven. Dit zijn tekortkomingen die we graag willen oplossen in een toekomstige versie van de Kaart applicatie.

Als je graag de markers die je hebt aangemaakt zou willen opslaan, is het mogelijk om deze te kopieren als KML. Deze KML kan je vervolgens weer plakken bij het aanmaken van een nieuwe kaart.

Bewaar markers
Stap 3: Geneer code
Kopieer de tekst in ‘Features als KML’.

Gebruik markers opnieuw
Stap 2: Markers

  1. Klik op Markers uit url, bestand of tekst.
  2. Klik onder ‘Via Copy/Paste’ op de radioknop KML.
  3. Plak nu de KML tekst die je eerder bewaard hebt in het lege tekstveld.
  4. Druk op opslaan. Je markers zijn hersteld op de kaart.

Ah in Google Chrome zie ik ze nu wel, in Explorer 11 -dat wat wij standaard gebruiken bij Gemeente Haarlemmermeer- zie ik nog steeds niks. Is de storing dan ook de verklaring dat de kaart ineens helemaal verdwenen was?

Ik ga jouw suggesties voor het opnieuw gebruiken allemaal even uitproberen, dank. (Als ik het goed begrijp is het dus erg belangrijk dat je dit doet via KML: als ik dit per ongeluk zou wegklikken kan ik nooit meer een gemaakte kaart wijzigen? Misschien dan wel handig dat je een melding krijgt als je dit zou willen wegklikken, ik kan me zo voorstellen dat voor het maken van een beetje uitgebreide kaart je vele uren werk kwijt raakt?

Ik heb sinds vandaag een account en ben nog compleet zoekende.
Ik heb een paar dagen geleden code gekopieerd via de nlmaps.nl website die ook verbonden is aan PDOK begrijp ik. Nou werkt de code wel in Firefox, maar niet in IE 11.
Ik zag in het bericht dat Doris hetzelfde probleem ervaarde. Is dit probleem ondertussen opgelost? Hoe kan ik het werkend krijgen in IE 11?

Hoi @EdgarW,

Het lijkt erop dat je een ander probleem ervaart dan Doris.
Ik heb net jouw situatie nagespeeld in IE11 en heb hetzelfde probleem geconcludeerd.
In IE11 blijft de pagina wit als de code van NLMaps wordt gebruikt. Andere webbrowsers lijken hier geen last van te ondervinden.

We gaan dit probleem onderzoeken en komen er zo spoedig mogelijk op terug.

Beste @EdgarW,

Het probleem van NLmaps icm IE11 is opgelost. De NLmaps code werkt nu ook in IE11.