Meerdere kadastrale percelen selecteren

Beste PDOK’ers,

lk wil graag meerdere kadastrale percelen selecteren. Is dit mogelijk in de PDOK viewer?

Alvast dank voor de reactie.

Mvg

Walter Knoll

Ik zie niet direct een mogelijkheid hiervoor in de viewer, ook niet met CTRL of SHIFT toets.

Waarom wil je een selectie maken?

Beste Anton,

dank voor de snelle reactie.
Ik wil graag een selectie maken van 5 geclusterde kadastrale percelen tbv een presentatie.

Als niemand een betere manier weet dan zou ik zeggen: 5 screenshots combineren in PhotoShop of de kadastrale kaart downloaden (van dat gebied) en in QGIS verwerken.

Anton

helder
dank!

Deze vraag komt vaker: via https://kadviewer.map5.nl kunnen meerdere Kadastrale Percelen geselecteerd:


Ok, voor de achtergrondkaart is abbo nodig, maar de zoekopdrachten via WFS komen rechtstreeks uit PDOK.
Kies als achtergrondkaar evt OpenBasisKaart,
Selectie op Apple Mac OSX is via CMD-click. Equivalent zou onder Windows beschikbaar moeten zijn.

1 like

Just, helder. Dank!!

In Windows krijg ik het niet voor elkaar. Met CTRL of ALT wordt de vorige selectie weer verwijderd en met SHIFT wordt er ingezoomd. Ook combinaties werkt niet.

Hmm. Heb geen Windows machine in de buurt. Zou dezelfde toets-klik combi moeten zijn als bijv meerdere woorden selecteren in tekstverwerker. In de KadViewer webapp (was ooit pilot-app voor Kadaster PDOK Viewer) wordt dit door OpenLayers (2.12, wel oud) afgehandeld.