Metadata Luchtfoto's (BV: Actueel Ortho 8cm RGB)

Goededag,

Ik ben op zoek naar metadata van de openbare luchtfoto’s (RGB). Specifiek, voor elk jaar (2021, 2022, 2023) en elke granulariteit (8cm, 25cm) is het duidelijk dat, voor een bepaalde coördinaat, de beschikbare foto vaak niet perfect van boven is genomen. Ik ben op zoek naar informatie over de hoek die er in de foto zit te kunnen corrigeren. Mijn vraag is of ik dit binnen pdok kan verkrijgen of dat ik dichter naar de source moet gaan, a.k.a. ‘satellietdataportaal’.

Alvast bedankt,

vshas

Een tijdje geleden ging het daar ook over: hier.
Misschien kun je er iets mee.

Als je dichter naar de bron wilt, zou ik contact opnemen met Beeldmateriaal en niet met het Netherlands Space Office. :wink:

Bedankt, dit geeft me wat meer informatie.

Weet iemand toevallig of ik ook toegang heb tot de rauwe stereo foto’s? In de link van @R.A.Barber wordt door @JBak een voorbeeld gegeven van true ortho met het volgende:

This True Ortho is produced from the raw stereo imagery by using a software product and a lot of compute power to process the data using the software.

De algo’s die dit ‘true ortho’ maken die vind ik denk ik wel, even als de ‘lot of compute power’. Maar ik weet niet of ik wel toegang heb tot de ‘raw stereo imagery’. Ik heb de vraag al uitstaan bij Beeldmateriaal, maar ik verwacht dat ik nog wel even kan wachten op een antwoord.

Veel dank :wink:

Je vraag is niet bekend bij de collegae van Beeldmateriaal. Zou je deze opnieuw naar info@beeld… kunnen sturen?

1 like