Metadata-update in catalogus via API: hoe?

Best Forum,

We (Geodan) hebben voor intern gebruik een uitrol van GeoNetwork gedaan (v 3.10.4) maar ik loop nog tegen het volgende probleem aan. Ik ben op zoek naar documentatie om metadatarecords geautomatiseerd bij te werken - dat lukt mij momenteel nog niet. Ik heb het issue hier omschreven:
https://gis.stackexchange.com/questions/371749/geonetwork-how-to-do-automated-updates-for-fields-in-a-metadata-record

Maar ik weet eigenlijk niet of het hier wel gelezen wordt door de juiste mensen. Kent iemand het gebruiksscenario om via één van de APIs van GeoNetwork een metadatarecord te wijzigen? M.n. een versienummer en de datum van de meest recente versie is voor ons van belang om geautomatiseerd bij te kunnen werken.

We werken met een Python client (zoals te lezen in het stackexchange issue), maar een tutorial in bijv. cURL zou ook prima zijn (die kunnen we wel weer vertalen via Postman bijvoorbeeld).

Alvast veel dank!

Beste Rein,

Ik heb het antwoord niet voor je. Ik zou zeggen CSW-T, maar weet niet hoe “fine-grained” je daarmee updates kunt maken en auth geregeld is. Heb toevallig net zoiets gedaan voor CKAN. Daar was een Python client via Pypi voor, waardoor er alleen “oneliners” voor updates als versie/datum nodig waren. Hopelijk is er zoiets voor GN.

M.i. is het voornaamste communicatie-kanaal voor internationale GeoNetwork gebruikers deze mailing lijst:
geonetwork-users Mailing List for GeoNetwork - Geographic Metadata Catalog .

Er is een GN gebruikersgroep in Nederland:
https://osgeo.nl/geonetwork-gebruikersgroep/documentatie/ . Daarin zitten organisaties/mensen waarvan velen hier op GeoForum actief zijn. Deze GeoNetwork Categorie op Geoforum is m.i. het voornaamste comm. kanaal. Er wordt door hen meen ik ook aan een MD update tool (in Python) gewerkt.

Hoi Just!

Dank, het archief op geonetwork-users Mailing List for GeoNetwork - Geographic Metadata Catalog is echt een schat aan informatie - hier zijn de vragen gesteld waar ik ook tegenaan loop. Maf dat deze niet in zoekmachines zijn terug te vinden…

Ik ga grasduinen in de archieven en anders stel ik de vraag daar opnieuw. Ben een tijd lid geweest van de gebruikersgroep, misschien is het tijd om mij weer hier te voegen :slight_smile:

Veel dank,
Rein