Mogelijkheden label styling BRK kadastralekaart laag (wms)

Geachte,
In de KadastraleKaart-laag (WMS) worden de huisnummers t.o.v. de perceelnummers relatief klein weergegeven.
Voorbeeld: https://geodata.nationaalgeoregister.nl/kadastralekaart/wms/v4_0?service=WMS&version=1.3.0&request=GetMap&layers=Kadastralekaart&format=image/png&transparent=False&width=1092&height=1240&bbox=119211.61499999999,454114.8275,119284.61499999999,454197.8275&crs=EPSG:28992

Er is wel een style parameter, maar in GetCapabilities is voor die laag maar 1 style gedefinieerd.
Zijn er andere styles beschikbaar (of andere mogelijkheden) om tekstgrootte te kunnen aanpassen van de nummeraanduidingen?
Bij voorbaat dank voor uw antwoord.
Mvg Ramon

Vanuit de data-aanbieder is er een specifieke style beschikbaar gesteld. Binnenkort wordt een nieuwe versie gelanceerd met bijbehorende vernieuwde styling, daar wordt nu hard aan gewerkt. Ik zal je bericht doorgeven.

Hartelijk dank!

Het is niet de verwachting dat in deze nieuwe versie nieuwe styling ontstaat voor wat betreft het font van perceelsnummers. Wat wel in de plannen staat is vector-tiling van de kadastrale kaart. Zodra we dat hebben gerealiseerd samen met PDOK, is het mogelijk om als gebruiker zelf je visualisatie vorm te geven.

1 like

Bedankt Arjen voor je antwoord.

Je geeft aan dat het op de planning staat, heb je ook een idee wanneer dit beschikbaar zal zijn?
Uiteraard geen garanties, maar ongeveer een tijdspanne zodat we er rekening mee kunne houden.

Alvast dank en groetjes,
Ramon

Hallo Ramon,

Ik heb aangegeven dat het in de plannen staat. Dat is voor mij wat anders dan in een planning. Ik kan dus nu nog geen termijn noemen. Ik acht de kans beperkt dat hier dit jaar nog iets van gereed komt.

gr.
Arjen

Ok duidelijk Arjen. We wachten het gewoon af dan.

Groetjes,
Ramon

1 like

Wat is jullie suggestie om huisnummers met de huidige middelen groter weer te geven? Verrassend genoeg althans in combinatie met openlayers verspringt de fontsize per zoom factor. Zo is er een specifieke zoomfactor te vinden waarmee de huisnummers iets groter zijn en beter te lezen.

Edit: inderdaad zeg met openlayers loopt de fontgrootte in de soep terwijl met leaflet de labels wel op de goede grootte worden gerenderd!