Naar een website met coordinaten

Hoe kom ik vanuit Qgis het snelste met zo weinig mogelijk klikken naar een website met coördinaten?

Is daar een plugin voor waar je websites in kan vullen met een bepaalde parameter opmaak.

Nu rechts klik:
afbeelding
Zou daar iets willen zien van “Go to” “Ga naar”.

Door gebruik te maken van een Default Action:

Geen idee of er een specifieke plugin voor is, maar volgens mij lukt het hiermee ook.

4 likes

Deels, dat had ik al gezien en dat is niet wat ik wil.
De action is gehangen aan de layer propertie. En moet telkens worden ingesteld. Vele kliks bij elke laaglayer.
Er is geen action in de project properties.

QGIS provides the ability to perform an action based on the attributes of a feature.

Actions are useful when you frequently want to run an external application or view a web page based on one or more values in your vector layer.

Het gaat mij dus om een verwijzing te creëren los van welk project geactiveerd is. Los van een layer.
Als basis de coördinaten van een rechts klik op kaart.
En dan de keuze voor een webpagina.
Extern naar een browser.
Browser geopend bijvoorbeeld op een tweede scherm.

Je kunt een simpele plugin maken. Of de functionaliteit toevoegen met python elke keer wanneer QGIS opstart dmv het startup.py script:

Het verwonderde me, dat er nog niets was op dit gebied.
De plugins wederom bekeken. (eerder andere zoektermen gebruikt)

Via plugin Click-fu,
Waar het mogelijk is naar enkele vooringestelde pagina’s te gaan.
clickfu1
Waarbij je bijvoorbeeld via webbrowser firefox verder kan, via plugin OSM -Slim menu naar andere webpagina’s.

In een Click-fu issue kwam ik ook uit bij de plugin Lat Lon Tools Plugin.
Daar is een icoon naar external map mogelijkheid.


Instelmogelijkheden:

Via rechts of links muisklik, direct naar een webpagina. Dus maar twee mogelijkheden.
Met de mogelijkheid om een eigen webpagina in te voeren.
Switchen is dus niet zo makkelijk.
De zoomlevel staat ook vooraf ingesteld.

Een plugin, daar kan je andere ook naar verwijzen met minder kennis van, een python script bij opstarten is lastiger.