Niet alle statusssen van de verblijfsobjecten zijn zichtbaar

Als je de kaart (van onderstaande link) bekijkt, dan is te zien dat niet alle panden een verblijfsobject stip hebben. Alleen de status “Verblijfsobject gevormd of verleend niet ingemeten” wordt weergegeven. Graag zouden we ook de andere statussen van de VBO’s willen zien.
https://app.pdok.nl/viewer/#x=159069.10&y=499947.08&z=12.4759&background=BRT-A%20standaard&layers=9e2e977a-16a6-42a4-a208-c4f70704f383;woonplaats;_;1,9e2e977a-16a6-42a4-a208-c4f70704f383;verblijfsobject;bag:verblijfsobject_status;1,9e2e977a-16a6-42a4-a208-c4f70704f383;standplaats;_;1,9e2e977a-16a6-42a4-a208-c4f70704f383;ligplaats;_;1

1 like

Hi, graag verneem ik of dit probleem duidelijk is. Ik zie namelijk dat er de afgelopen 10 dagen nog niet op gereageerd is. Maar het probleem is nog steeds aanwezig.

Hoi Adrie,

Excuus voor de late reactie. In de URL uit je bericht, worden de BAG verblijfsobjecten getoond met de stijl ‘verblijfsobject status’.
Deze toont alleen de objecten met status ‘Verblijfsobject gevormd’ of ‘Verblijfsobject in gebruik (niet ingemeten)’.
Dit is terug te zien in de legenda onder de knop ‘x actieve kaartlagen’ maar dat is nu misschien niet zo intuïtief.
Als je de bovenste stijl kiest, dan heb je volgens mij de gewenste weergave.

Met vriendelijke groet,
Damien Mulder

Hi Damain, wat wij vooral niet snappen waarom de meeste objecten in Lelystad hier geen verblijfsobject heeft. Het zou me zeer verbazen als er niet meer verblijfsobjecten met de status “Verblijfsobject gevormd” aanwezig zijn.

Ten aanzien van:

Als je de bovenste stijl kiest, dan heb je volgens mij de gewenste weergave.

Weet ik niet goed wat je bedoeld. Waar kan ik de bovenste stijl kiezen?

Met vriendelijke groet,
Adrie

Hi Damien, ik was te snel … ik heb inmiddels gevonden wat je bedoelde met de bovenste stijl. Het klopt dat ik dan alle verblijfsobjecten kan zien.

H Damian, dan nog even terug naar mijn originele vraag als we verblijfsobjecten op basis van status willen zien, waarom toont deze dan alleen verblijfsobjecten met status ‘Verblijfsobject gevormd’ of ‘Verblijfsobject in gebruik (niet ingemeten)’. En dus niet “Verblijfsobject in gebruik”. Dat is zeker zeker niet duidelijk in de legenda.

Hoi Adrie,

Ik ben het er helemaal mee eens dat de naamgeving en styling hier niet duidelijk zijn. Het lijkt logischer om de verschillende statussen bijvoorbeeld met een andere kleur te tonen. We gaan intern overleggen wat we hiermee willen doen.

Met vriendelijke groet,
Damien Mulder

2 likes

Hoi Damain,

Bedankt voor je reactie!

Ik sluit me aan bij je conclusie. Dus om alle status van de VBO’s met een aparte kleur weer te geven. Dat suggereert ook die regel wat mij betreft. Laat mij/ons weten wat jullie hiermee willen gaan doen.

Met vriendelijke groet,
Adrie

PDOK levert een style (en data) uit in opdracht van een data-aanbieder. Deze styles zijn afgestemd en worden bij de WMS zonder mogelijkheden tot aanpassen uitgeleverd. Heel fijn dat je ons informeert over je bevinding en dank collegae voor de reacties. Toch is het aan de data-aanbieder om je bevinding te analyseren en al dan niet wijzigingen door te voeren. Ik leg je verzoek om die reden bij de data-aanbieder neer en vraag hen om een reactie.

Nog een aanvulling: je zou ook de vectortiles van de BAG kunnen gebruiken en hiervoor zelf de style naar eigen inzichten aanpassen voor jouw specifieke toepassingen. Misschien ben je dan alvast even geholpen.