Deze update bij PDOK
betreft een aanvulling van de dataset met data van de waterschappen Noorderzijlvest, Hunze en Aa’s en Vechtstromen. De gegevens zijn ingewonnen in de periode 1 december 2018 tot 1 april 2019. Op bijgaand overzicht zijn de wijzigingen zichtbaar: de rode kaartbladen zijn vervangen, de gele kaartbladen zijn nieuw.
De update betreft op dit moment de downloadbestanden. De WMTS-services worden zo spoedig mogelijk bijgewerkt.
Hoi Anton, de tile caches voor de WMTS worden al bijgewerkt. Maar het bijwerken van de caches heeft een doorlooptijd van een aantal dagen. Ik verwacht dat de WMTS service aan het einde van de week helemaal up to date is.
Voor de volledigheid; in de laatste update zijn een aantal nieuwe kaartbladen meegekomen die niet voor alle datasets (05m_dsm, 05m_dtm, 5m_dsm, 5m_dtm, laz) data bevatten. Dit was eerder niet het geval, dit hebben we ondervangen door in de ahn3_bladindex WFS de volgende velden Integer(Boolean) op te nemen:
has_data_05m_dsm
has_data_05m_dtm
has_data_5m_dsm
has_data_5m_dtm
has_data_laz
Waar 1/true data bevat en 0/false geen data bevat.
De extracten kunnen hier gedownload worden; ${bladnr_uppercase} is bijv 72HZ2:
Het gaat in totaal om drie kaartbladen die niet alle data bevatten: 64ez1, 26an1, 70hn2 (dus waarschijnlijk klopt mijn bewering niet dat er in eerdere updates geen kaartbladen zaten die niet alle data bevatten). De AHN3 WMS/WFS is voornamelijk ingericht tbv de ahn3 download applicatie. Hierin willen we geen download links tonen die niet werken, vandaar dat we deze velden hebben toegevoegd. We hadden dit ook hardcoded in de download applicatie kunnen opnemen, maar op deze manier maken we dit ook expliciet voor andere gebruikers.
Prachtige dataset: hebben jullie toevallig ook zicht of onze buurlanden ook met AHN3 vergelijkbare services hebben? Ik wil wat analyses op de grens doen.
Dank voor de aanvullende informatie. Dat het niet zo sjiek als in NL zou zijn wist ik al… Ik ga pogen te roeien met de riemen die in het water dobberen.