Nieuwe forumonderwerpen (Categorieën, Subcategorieën, tags)

Heeft u interessante nieuwe onderwerpen die u graag zou willen bespreken op dit forum waar nu nog geen logische plek voor is? In deze topic is er ruimte voor ideeën en discussie hierover. :slight_smile:

We willen dit forum op organische wijze groeien op basis van uw ideeën. Hier zijn we al een tijd mee bezig, zo zijn in de afgelopen weken de categorieën “Events” en “Organisaties” toegevoegd, en de subcategorieën “OSGeo.nl”, “QGIS” en “GeoNetwork”. Wij hebben nog een hoop ideeën, maar we zijn vooral benieuwd naar hoe u het forum wilt zien!

We streven ernaar dat dit forum ten dienst is voor iedereen. Dit is per slot van rekening niet ons forum, maar hét Geoforum van Nederland! :netherlands:

Edit:
Ik realiseer me dat de forumvocabulair (die ik tot een paar maand geleden ook niet beheerste) misschien nog niet helemaal helder is. Bij deze een 101 in de Discourse forum indeling:

1. Categorie
Het topniveau van de indeling. Onze categorieën op het moment zijn:

Datasets
Toepassingen
Standaarden
Organisaties
Events
Overig

image
De “Datasets” categorie

Door de klikken op de titel van de Categorie kom je op de overzichtpagina van deze categorie, waarop alle berichten staan die in deze categorie gepost zijn, inclusief alle berichten uit de onderliggende subcategorieën.


De hoofdpagina van de Datasets categorie

2. Subcategorie

Niet geheel onverwacht: een subcategorie ligt onder een categorie. In de screenshot hierboven zie je de Categorie Datasets, met als subcategorieën de BGT, BAG, etc.

Op de titel/label van de categorie kun je klikken, en zo wordt je gebracht naar alle items die in deze subcategorie vallen.


De overzichtpagina van de GeoNetwork subcategorie

3. Tag

Tags kunnen worden toegevoegd in een bericht en kunnen worden gebruikt om berichten makkelijker vindbaar te maken.


Tags die zijn toegevoegd aan de post voor FOSS4G 2018