Ik ben aan het proberen om een query te maken die precies 1 treffer terug geeft.
Als ik fq=postcode: gebruik en vervolgens query op huisnummer lukt dat.
Als ik het adres weet zou ik willen filteren met fq=gemeentenaam:x&straatnaam:y en dan zoeken met huisnummer.
De server lijkt alleen de eerste optie van het filter te gebruiken en geeft dan de resultaten terug die matchen met de q=
Beste Meeuwsen, de ampersand wordt gezien als een aparte parameter in de query string, niet als onderdeel van de fq parameter.
Je kunt meerdere filter queries toevoegen door de fq-parameter meerdere keren in de query string op te nemen. Dit geeft volgens mij het gewenste resultaat: http://geodata.nationaalgeoregister.nl/locatieserver/suggest?fq=gemeentenaam:apeldoorn&fq=straatnaam:hofstraat&q=110
Als je meerdere waarden opgeeft binnen dezelfde filter query, worden deze d.m.v. “or” gecombineerd, dus met fq=gemeentenaam:apeldoorn gemeentenaam:arnhem worden alle resultaten teruggegeven met gemeentenaam=Apeldoorn of gemeentenaam=Arnhem.
Dit werkt ook met de q-parameter in de free-service. Niet met de q-parameter in de suggest-service, vanwege een instelling die ervoor zorgt dat er een hit moet zijn op alle waarden, rekening houdend met autocomplete-functionaliteit.