Nieuwe postcodes

Ik heb inmiddels een lijst met postcodes en de bijbehorende provincie.
Deze gegevens wil ik up-to-date te houden, maar ik kan nog geen prettige manier vinden om dit te doen.
Ik zou het volledige BAG bestand kunnen downloaden en daar de eventuele nieuwe postcodes uit halen en die toevoegen.
Telkens 2GB downloaden om er vervolgens achter te komen dat er geen nieuwe postcode’s zijn is en beetje zonde.

Is er een mooie manier om aan de benodigde informatie te komen?

Bijvoorbeeld d.m.v. de locatieserver (http://geodata.nationaalgeoregister.nl/locatieserver/v3/free?q=*&fq=type:postcode) maar dan gesorteerd op de last modified datum?

Alvast heel erg bedankt!

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Maar wat bedoel je precies net up-to-date houden? Welke update frequentie wil je? Eens per jaar, per maand, of telkens wanneer er nieuwe postcodes worden uitgegeven?
En welke informatie zoek je dan precies? Bijvoorbeeld alleen een lijst met pc6 per provincie?

CBS levert elk jaar rond deze tijd een dataset:

Overigens kun je bij de bron (post.nl) een erg duur abonnement (paar duizend euro) afsluiten om bijvoorbeeld wekelijks een update te ontvangen.

Bij voorkeur zo snel mogeljk nadat de nieuwe postcode is uitgegeven. Maar als dit maandelijks is kan ik daar ook mee leven.

Ik ben op zoek naar de 4 cijfers van de postcode en de provincie die daarbij hoort.

En dat alles bij voorkeur gratis of zo goedkoop mogelijk natuurlijk :wink:

Dit topic is 180 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.