Hallo allen,
Op Welcome to the BAG: The Dutch Building and Addresses database - Bert Hubert's writings heb ik de open source ‘bagconv’ tool aangekondigd die de LV-BAG in een paar minuten omzet in een SQLite database (met geografische index), en in twee CSV bestanden met daarin de meeste informatie die mensen nodig hebben. Ook is er een server die de BAG via een simpele JSON API beschikbaar stelt (probeer https://berthub.eu/pcode/7311KZ/110 of https://berthub.eu/pcode/52.063142/4.488077 ). De CSV bestanden zijn ook te downloaden via bovenstaande link. De bestanden worden iedere maand ververst.
Het project is Engelstalig, wat het gebruik zou moeten vergemakkelijken gezien hoeveel developers er inmiddels niet uit Nederland komen.
Ik hoop dat dit nuttig is voor iemand!
1 like
Hoi Bert,
Klinkt zeker nuttig !
Ben wel heel benieuwd hoe zich dit verhoudt tot de in jouw blogpost ook aangestipte (generieke) geodataconversie-tool “OGR”
(Dutch Kadaster LV BAG 2.0 Extract — GDAL documentation )
Gebruikt het onder de motorkap dezelfde code/libraries?
Hoi! Het artikel verwijst inmiddels ook naar NLExtract en GDAL als tools die meer kunnen (maar ook meer werk zijn). Onderwater gebruikt bagconv niks anders dan een XML parser, en is dus onafhankelijk in die zin.
Nice. Ik heb een vergelijkbare parser in Python geschreven. Vermoedelijk voor dezelfde reden: Zo simpel mogelijk de boel omzetten in SQLite. Kijken of ik hier nog iets van kan leren. Als je gemeenten en provincies wil toevoegen kan je dat uit mijn code halen. Is erg simpel.
Hoi Jan,
Heb een link naar je tool opgenomen in de blogpost! En ook dankbaar voor deze PDF BAG_parser/docs/Benaderingsformules_RD_WGS.pdf at master · digitaldutch/BAG_parser · GitHub die ik aantrof op je repo. Dank!
Bert
1 like
Hoi Bert,
Ik heb net jouw tool ook toegevoegd aan de Other tools sectie van de readme op github.
system
gesloten
1 januari 2024 om 17:55
7
Dit topic is 180 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.