Fijn dat het eindelijk beschikbaar is! En ik wil niet gelijk klagen maar toch heb ik wat vragen.
Om te beginnen bevreemdt het me dat er geen onderscheid wordt gemaakt in de versie van de AHN. Uit de url en uit de bestandsnaam is niet te herleiden wat het is (ja, nu is het AHN4 natuurlijk). Wat gebeurt er als er AHN5 wordt toegevoegd, wordt dan de AHN4 geleidelijk vervangen? Zodat je misschien data aan het inlezen bent dat voor een deel oud en voor een deel nieuw is? Hoe moeten gebruikers nu nog weten welke AHN versie het is? Als gebruikers de bestanden cachen dan wordt nooit overgegaan op AHN5.
De huidige files worden ook geserveerd vanaf ns_hwh.fundaments.nl. Blijft dat zo of wordt deze locatie geleegd? M.a.w. er is dan vanaf november geen mogelijkheid meer om oude versies op te halen?
Jammer dat de 5m versie niet meer bestaat. De 0.5m is qua kaartblad veel te zwaar voor Civil 3D gebruikers. Een 1m versie zou al een stuk schelen en is in de praktijk nagenoeg net zo goed als het 0.5m grid. De opmerking ‘later dit jaar’ vind ik wat vaag, omdat dit in de AHN4 topics vooral de betekenis van ‘mañana’ heeft Wat is later dit jaar?