[Nieuws] PDOK verzamelt gebruikerswensen

Heeft u ideeën en tips hoe PDOK haar diensten beter, mooier en fijner kan maken? Mist u een feature, dienst of andere functionaliteiten? Laat het ons weten!

Stuur een tip, idee of wens in of like en stem op bijdrages van anderen.

De populairste wensen maken kans om gerealiseerd te worden in een volgend release.

Hoe werkt het?

Geregistreerde gebruikers kunnen via de Add a new wish knop een idee, tip of wensen publiceren.

Klik op Vote now om op andere ideeën te stemmen. U kunt 1, 2 of 3 stemmen aan een wens geven. U kunt uw stemming te allen tijd aanpassen.

Heeft u vragen of opmerkingen over een wens? Laat een bericht achter via de Comments knop.

Het plaatsen van votes, comments en (dis)likes, kunt u eventueel zónder registratie doen.

Over welke onderwerpen kan ik een suggestie sturen?
Dat kan over de volgende PDOK-thema’s

• PDOK Geocodeerservice
  • PDOK Kaart
  • PDOK Viewer
  • PDOK webservices
  • PDOK websiteNationaal Georegister (NGR)

Heeft u een idee over een ander onderwerp/thema? Plaats het in de categorie Overig

Wat gebeurt er met mijn wens?
U kunt uw ideeën, wensen en tips tot de jaarwisseling indienen. Rond de jaarwisseling maken we de balans op. In het voorjaar van 2016 maakt PDOK kenbaar welke wensen meegenomen worden in de doorontwikkeling van de desbetreffende dienst, applicatie of thema.

Of een wens in aanmerking komt voor implementatie hangt, naast het aantal stemmen/comments, af van de complexiteit en de relevantie met betrekking tot de ontwikkelstrategie van de desbetreffende dienst of applicatie.

Waarom is gekozen voor een open inspraakproces middels IdeaWall?
PDOK is op zoek naar nieuwe manier om in contact te komen met haar gebruikers. Bestaande feedbackkanalen zoals mail en telefoon functioneren prima maar zijn minder geschikt voor het voeren van een dialoog met - en vooral tussen - grote groepen gebruikers. PDOK wil op deze manier onderzoeken of er vraag is naar een openbaar inspraakproces, hoeveel beheerlast deze oplevert en of IdeaWall een geschikt platform is.

Eerste evaluatiemoment vindt in het voorjaar van 2016 plaats.

Ik heb een vraag of opmerking. Waar moet ik zijn?
Vragen en opmerkingen kunt u via de IdeaWall zelf melden. Gebruik de categorie Vragen en opmerkingen.

U kunt ook een bericht achterlaten op dit forum, klik op Reply.

Wilt u liever niet dat uw vraag en of opmerking niet zichtbaar is voor anderen? Stuur dan een bericht naar PDOK via het contactformulier en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.