Bij sommige selecties/views gebruik ik de kolom begingeldigheid, maar zonder (eerder) rekening te houden met null waarden. Ik denk dat die onwenselijk zijn, want ze maken queries nodeloos ingewikkeld en een default lage waarde is dan te prefereren wat mij betreft.
Vanwege de vele afhankelijkheden kon ik de view queries moeiijk direct aanpassen en heb dus de brontabellen geupdate:
update verblijfsobject set begingeldigheid=‘1900-01-01’ where begingeldigheid is null;
UPDATE 410
test=# update pand set begingeldigheid=‘1900-01-01’ where begingeldigheid is null;
UPDATE 382
test=# update nummeraanduiding set begingeldigheid=‘1900-01-01’ where begingeldigheid is null;
UPDATE 5
test=# update openbareruimte set begingeldigheid=‘1900-01-01’ where begingeldigheid is null;
UPDATE 2
test=# update woonplaats set begingeldigheid=‘1900-01-01’ where begingeldigheid is null;
UPDATE 0
(hetzelfde geldt voor ligplaats en standplaats),
waaruit de aantallen blijken, want de ingevulde waarde mag wat mij betreft ook wat anders zijn, zolang de datum maar in het verleden ligt.
Er is tenminste 1 geval van een nu vigerend verblijfsobject waar begingeldigheid null is, met identificatie 0755010000002165.
Mijn bron is de atom feed van december.
Na de januari update kan ik desgewenst alle gevallen leveren, maar de primaire vraag is of deze null waarden geacht worden verbetering te behoeven.
Mijn vraag is of deze gevallen gemeld moeten worden.
Alvast dank,
Jan