Officieel AHN account en meteen leuk nieuws!

De eerste post van het officiële AHN account op het Geoforum! We gaan belangrijke informatie en updates vanaf nu met jullie delen via dit account (naast het officiële LinkedIn kanaal). We beginnen met leuk nieuws:

Op 9 mei organiseren wij het AHN en Beeldmateriaal congres. Het congres vindt plaats in De Marienhof in Amersfoort. We hebben een plenaire interactieve sessie en vier tracks met presentaties over de volgende onderwerpen:

  • Inwinning en Kwaliteit

  • Presentatie en Distributie

  • Gebruik en Toepassingen

  • Karteren in 2030

Het volledige programma is bijna klaar en zal binnenkort te zien op de websites: www.beeldmateriaal.nl en www.ahn.nl.

Via deze link kun je je (gratis) aanmelden: Microsoft Forms

We zien ernaar uit jullie te zien op deze inspirerende dag!

6 likes

Officieel AHN-account? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Vanuit het Actueel Hoogtebestand Nederland is het GeoForum tot nu toe niet als communicatiekanaal gebruikt/benut. Wel reageerden individuele betrokennen soms op persoonlijke titel. Met dit account proberen we onze krachten te bundelen en de vragen uit de community gezamenlijk op te pakken.

3 likes

Het Geoforum is een heel logische plek om officiële meldingen te doen en dan is een organisatie-account handiger dan op persoonlijke titel.
Fijn dat jullie de keuze hebben gemaakt om ook hier meldingen te gaan doen!

4 likes

Wil je een blauw vinkje? :wink:

4 likes

LOL!

Als Musk maar met z’n tengels van 't geoforum af blijft… :grimacing:

@emacgillavry ik weet niet wat je bedoelt met blauw vinkje.
Maar ik weet wel meer niet. Ik weet bijvoorbeeld niet wie of wat het AHN is. Ik dacht dat het een bestand of database is maar een database die zich op een forum meldt is wel vreemd.
Blijkbaar zit er meer achter.

Een goede vraag voor het ‘officiële’ account om te beantwoorden :slight_smile:

AHN is een landelijk hoogtebestand en groeit in bloemkool :wink:

Even serieus, het Actueel Hoogtebestand Nederland is een dataset die gemaakt en beheerd wordt door de AHN organisatie. En daar werken mensen die de gebruikers van dat bestand willen helpen met vragen en informeren over ontwikkelingen. Schrijf je anders in voor het AHN / BM congres en laat je verrassen!

Blijkbaar zit er een heel intelligente AI achter het AHN, dat toch wel af en toe vragen heeft :wink:

Alle gekheid op een stokje: Dat blauwe vinkje was een verwijzing naar Twitter, vandaar mijn opmerking dat Elon Musk (de ‘nieuwe’ eigenaar van Twitter) niet aan ‘ons’ geoforum moet komen…

1 like

Excuses @R.A.Barber. De geo-wereld hangt al van genoeg afkortingen en jargon aan elkaar! @sbjager heeft mijn opmerking over het blauwe vinkje inmiddels van context voorzien.

2 likes