Als er /mnre1153
in het AKN ID staat is het Omgevingsdocument afkomstig van de Rijksoverheid, en wordt het -zoals @RobinTopper beschrijft- rechtstreeks, buiten LVBB om- in OZON geregistreerd.
N.B. met de komst van nieuwe ministeries wijzigt mogelijk het getal achter “mnre”. Dus generieker: als er /mnre
in het ID staat, is het document (waarschijnlijk) niet downloadbaar.
Hoi, een sanity check: is deze release al live in productie? Ik kom weer locaties tegen die op de ‘oude’ manier op MISLUKT terecht komen. (/akn/nl/act/mnre1034/2018/BWBR0041330 en /akn/nl/act/mnre1034/2018/BWBR0041278 bijvoorbeeld).
Als hij nog niet live is: is er een versienummer of nieuwe releasedatum die ik in de gaten kan houden?
Dat heb je goed opgemerkt. Er zat nog een bugje in precies deze functionaliteit waardoor je nog steeds geen 422 krijgt. Ik verwacht dat de bugfix in de loop van de dag uitgerold zal worden.
EDIT: Fix is uitgerold
Zou ook nog navragen wat je zou moeten doen om een niet downloadbare regeling alsnog te kunnen downloaden. Het antwoord is helaas dat dit op korte termijn niet mogelijk zal zijn. Er is een vrij grote wijziging nodig in de backend bij zowel Ozon als LVBB die samen zal gaan met een nieuwe versie van de Download API. Dit staat nog niet op de planning voor het komende kwartaal.
En een manier om niet downloadbare regelingen te herkennen, beter dan wat Bart al heeft aangegeven, is er nog niet. Een endpoint om een lijstje met niet downloadbare regelingen op te vragen zou vrij eenvoudig te maken moeten zijn. Daarvoor zal ik een ticket op ons backlog zetten.