Omgevingsverordening Overijssel downloaden mislukt

Met behulp van de Omgevingsdocument downloaden API probeer ik de Omgevingsverordening Overijssel 2024 (/akn/nl/act/pv23/2023/omgevingsverordening) te downloaden.

Ik gebruik daarvoor Postman en beschik over een api-key. Voor meerdere andere provinciale Omgevingsverordeningen is het wel prima gelukt. Voor Overijssel meldt de API na een bevraging /status/:verzoekIdentificatie echter “status”: “MISLUKT”.

Heeft er iemand tips om nu toch wel de hele Omgevingsverordening van Overijssel te kunnen downloaden?

Ter aanvulling: ik heb bij de aanvraag zowel een poging gewaagd met juridischGeldigOp": “2024-01-01” als juridischGeldigOp": “2024-03-28”

Alle downloads van regelingen mislukken momenteel in productie omdat Ozon bij de LVBB de OP informatie voor de download niet op kan halen ivm onderhoud bij de LVBB: LVBB 28 en 29 maart 2024 niet beschikbaar op de productieomgeving | Informatiepunt Leefomgeving

Dus probeer het na morgen nog eens.

Dankjewel Robin! Die melding had ik even niet meer scherp. Dan valt het nog mee dat ik een aantal verordeningen wél heb kunnen downloaden.

Zou de bevraging /health dan nog een andere melding kunnen geven in dit soort gevallen? Die meldt nu vrolijk ‘Up’?

Er zit een cache bij de applicatie met eerder gedownloade regelingen. Dus je kan inderdaad nog downloaden wat toevallig al in die cache zit.

En ja, het zou netjes zijn als de /health iets van IN MAINTENANCE zou terug geven vanwege de onbereikbare backend service. Die functionaliteit zit er helaas nog niet in.

1 like

@RobinTopper mijn planning is wel bijzonder te noemen: ik dacht nog snel de omgevingsverordening van Drenthe te downloaden, vanmiddag… Wederom gepland onderhoud aan de LVBB.

Opvallend: de aankondiging gaat over publiceren en valideren in de LVBB. Er staat (ook deze keer) niets over de gevolgen van het onderhoud van de LVBB voor de DSO Download API. Het zou mooi zijn als dat voortaan ook vooraf al duidelijk gemaakt wordt.

Terechte feedback. Ik zet het door naar de LVBB. Dan kunnen ze dit volgende keer ook in de onderhouds melding op IPLO meenemen.

1 like

@RobinTopper vandaag heb ik het weer geprobeerd.

Daarbij vallen 2 zaken op:

  1. Ook vandaag is het niet gelukt om de Omgevingsverordening Overijssel 2024 (/akn/nl/act/pv23/2023/omgevingsverordening) te downloaden. Met hetzelfde resultaat. De API meldt “status”: “MISLUKT”. Hetzelfde geldt voor Flevoland. Het is vandaag wel gelukt om bijvoorbeeld de Friese verordening (/akn/nl/act/pv21/2023/omgevingsverordening) te downloaden.

  2. Voor Noord-Holland (/akn/nl/act/pv27/2022/omgevingsverordening) gaat het helaas niet helemaal goed: de API levert daar wél resultaat, maar de zip lijkt niet in orde als ik hem probeer uit te pakken.
    image
    Bovendien valt op dat de bestandsgrootte bij herhaalde downloads van deze zip niet gelijk.

Het jij tips? Wat mijn doel is: 12 provinciale verordeningen in GIS importeren.

  1. /akn/nl/act/pv23/2023/omgevingsverordening heeft een bijzonder slecht track record vwb downloads. Ik zie waar het proces voor het opbouwen van de download stuk loopt. Heb een verzoek tot analyse uitgezet. Zodra ik daar iets van terug hoor zal ik het hier melden.

  2. Hoe groot is de zip die je hebt gedownload? Heb de zip die is aangemaakt na het verzoek tot downloaden van /akn/nl/act/pv27/2022/omgevingsverordening van 2024-04-11 11:00:41 uur gedownload. Grootte zou 118.348 kb moeten zijn. Als ik die zip uitpak, krijg ik geen gegevensfouten.

Zes keer de zip gedownload en zes keer een andere grootte:

  • 10:54 uur 76.977kb;
  • 10:51 uur 76.102kb;
  • 10:57 uur: 1kb;
  • 11:00 uur 78.891kb.
  • 11:01 uur: 1kb;
  • 12:26 uur 1kb.

Voor het probleem met de afgebroken/onvolledige downloads van de provincie Noord-Holland zou ik je aanraden om het vragenformulier op IPLO in te vullen. Dan volgt het het reguliere proces voor gevonden bugs/tekortkomingen en landt het waarschijnlijk het snelste bij het juiste team.

Update 11-04 15:56: Er is al een IPLO ticket aangemaakt voor dit probleem ( TMR-5525, voor wie daar bij mag). Zal hier een berichtje plaatsen als er nieuws is

Update 18-04: Voor het eerste probleem is gisteravond door de LVBB een fix in productie gezet. Het tweede probleem (met het TMR ticket) is nog steeds in onderzoek; heb er ook nog geen updates van gekregen/gezien.

1 like