Ontbrekende wijk en buurt locatieserver

Bij het opzoeken van een adres dat volgens het CBS een wijk en buurt heeft, geeft de locatieserver hier geen waardes voor terug. Voorbeeld: https://geodata.nationaalgeoregister.nl/locatieserver/v3/lookup?&id=adr-871c002c6c49a7618c633f183af411f0

Bij andere adressen gaat dit wel goed dus ik heb geen idee waarom het bij dit adres niet werkt. Het gaat om een adres in de gemeente Weesp die dit jaar met de gemeente Amsterdam gefuseerd is. Mogelijk heeft het daarmee te maken?

@LaurensA bedankt voor het melden. Dit komt inderdaad door de gemeentelijke herindeling. Deze is nog niet doorgevoerd in de CBS wijk en buurt dataset. We gebruiken deze CBS dataset voor het vullen van de locatieserver. Wanneer deze dataset is geüpdatet en aangeleverd met de gemeentelijke herindeling zullen we hem verwerken.

Bedankt voor het antwoord @hulstg . Ik begrijp alleen niet waarom buurten en wijken dan nu leeg zijn bij Weesp. Ik neem aan dat ze van de oude wijknaam naar de nieuwe gaan in de nieuwe indeling. Voor zover ik kan zien in de CBS data geldt dat ook voor Weesp.
Waar ik achter probeer te komen is of deze adressen op dit moment inderdaad geen buurt en wijk hebben toegekend (omdat ze in verandering zijn) of dat dit een fout is met de dataset en ik beter een andere bron kan gebruiken.

Aan een BAG adres zit geen buurt of wijk gekoppeld, alleen een gemeente. Het adres wordt op basis van de gemeentecode en de geometrie (in welke buurt en wijk ligt het adres op de kaart) aan de buurt en wijk van het CBS gekoppeld. Aangezien het BAG adres aan Amsterdam gekoppeld is en de buurt en wijk van het CBS nog aan Weesp, kan deze koppeling niet meer gelegd worden. Wat je kan doen is alleen op geometrie matchen.

Er is met andere woorden geen administratieve koppeling tussen een adres en een buurt/wijk. Dit wordt op basis van de positie op de kaart icm de gemeentecode bepaald.

Ah helder. Wij gebruiken ook de database van NLExtract en die werkt kennelijk wel op basis van geopositie want die heeft al een paar maanden de juiste buurt en wijk gegevens voor adressen in Weesp. Nu snap ik waar het verschil vandaan komt.