Op weg naar Open Source Maximum snelheid kaart o.b.v. NWB ?

Momenteel is geen helder kaart met de maximumsnelheden en rijrichting obv het NWB. In topic 30km zones dataset? - #8 door Bas020 - Datasets - Geoforum heb ik een voorbeeld gemaakt met snelheden en rijrichtingen NWB rijrichting en maximum snelheden (2011-10-01)

De kaart heeft nadelen:

  • de kaart is statisch (en verouderd dus), niet gekoppeld aan webservices
  • geen mogelijkheid tot terugkoppelen op wegvak id
  • als een wegvak 2 snelheden heeft, dat kan in nwb, staat dat niet op de kaart (zit indirect in data)

Het NWB laat nu een kaart ontwikkelen achter een account, zie Corrigeren Maximum Snelheden NWB gemakkelijker gemaakt :: Nationaal Wegenbestand

In het belang van de GIS community lijkt het mij handig dat een kaart aan de volgende vereisten voldoet:

  • open source code op git (rechten vrij). hosting is dan ook apart van ontwikkeling en voorkomt vendor lock in.
  • volledig gebruik makend van webservices zodat de kaart altijd up to date is en geen apart onderhoud vergt. dit vergt mogelijk aanpassing van de webservices
  • goede performance. Ingezoomd gebruik makend van WFS, uitgezoomd van tiles of WMS.

Zijn er mensen die willen helpen met het maken van een open source nwb rijrichting en snelheden kaart?
Het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als NDW/RWS dit initiatief zouden omarmen.

Ik heb met name een kennis lacune hoe een wfs te integreren in een leaflet kaart. Wie wil er helpen?

Als je vrijwilligers oproept, is het dan niet handiger om bij OpenStreetMap aan te sluiten? Die hebben al een bak aan gegevens beschikbaar en is ook open data.

Anton, het gaat mij niet om het verzamelen van de data. Daar zijn de OSM vrijwilligers goed in.

Ik zoek professionele vrijwilligers om de NWB data die er te ontsluiten met een open source ontwikkelde webpagina.

Misschien moet de vraag bij het NWB stellen; https://forum.nationaalwegenbestand.nl/