Op zoek naar een dataset met alleen bag panden woning

Voor een analyse ten behoeve van de energietransitie ben ik op zoek naar een dataset met alle bag panden die een woonfunctie hebben. Esri heeft hem beschikbaar, maar als ik een afstand wil berekenen van ±370 locaties tot de dichtstbijzijnde woning loop ik vast. Een export maken van de dataset lukt niet. Wie weet raad?

Hoi @Hans_GEO_I_AM,

Je kan mogelijk in ArcGIS/QGIS de https://geodata.nationaalgeoregister.nl/inspireadressen/atom/inspireadressen.xml inladen. In dit extract zitten alle BAG objecten.

Mocht je overweg kunnen met Postgresql/PostGIS is een NLExtract mogelijk handiger gezien je dan direct kan zoeken/querien op je BAG ID’s

Maar als antwoord op je vraag: “Op zoek naar een dataset met alleen bag panden woning”
Denk niet dat zo iets bestaat zonder zelf enige ‘moeite’ erin te steken.

Dank voor de reactie, en helaas daar kan ik niets mee. Ik heb echt de woningen nodig omdat die bij vergunningaanvraag bepalend worden. De dataset van Esri is ideaal, maar kan ik alleen in ArcMap benaderen, en daar werkt de spatial join niet omdat de load te groot wordt denk ik (error 400)

Beste Hans,

Wij hebben inderdaad een woningtyperingsservice beschikbaar die deze informatie bevat. Deze feature service bevat het type woning per pand, zoals appartement of vrijstaand. De data in deze service is afgeleid van de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) op basis van de geometrie en het gebruiksdoel. Het is mogelijk om uit deze service gebieden uit te exporteren. Mocht het exporteren van een gedeelte van de service geen oplossing bieden voor het vraagstuk, dan kan je contact met ons opnemen en kunnen we kijken wat de mogelijkheden zijn om de dataset in zijn geheel te leveren. Wij zijn te bereiken via content@esri.nl.

Goedemorgen, ik zal even een mail sturen, en daarin een shape bijvoegen van de gebieden waarin ik geïnteresseerd ben. Dank voor de reactie!