Open Data Parkeren Specificaties Parkeergebied RDW
Voor een locatieonderzoek wil ik deze dataset csv inladen, dat lukt. Vervolgens wil ik binnen de atributentabel een selectie maken van alle parkeerlocaties in de gemeente Rotterdam via de expressie mogelijkheid. Hiervoor zou de AreaManagerId of AreaDesc kolommen zijn die bepaalde codes hebben voor Rotterdam. Het lukt mij niet om hier Rotterdam uit te halen en een export te draaien die ik vervolgens als OSM parkeerlaag kan toevoegen.
Hopelijk is het een klein beetje duidelijk wat ik bedoel. Ik ben pas 2 dagen met QGIS aan het puzzelen
Ik zou geholpen zijn als wellicht iemand de AreaManagerId’s voor Rotterdam weet te achterhalen en anders advies wat ik fout doe of suggesties hoe ik het anders kan aanpakken.
In de dataset staan in die twee kolommen allemaal waarden die niet direct herleidbaar zijn tot Rotterdam. Er is bijvoorbeeld geen gemeentecode of ROTT_ of iets anders herkenbaars gebruikt.
Je zult dus een andere dataset moeten hebben waarin je wel kunt achterhalen welke codes in Rotterdam vallen.
Deze dataset bevat ook geen geometrie, dus je kunt ze ook niet op kaart bekijken.