Open GML Filechunks in ArcMap 10

Ik heb TOP10NL gedownload als gml-filechunks. Het lukt me echter niet om ze in Arcmap te importeren. Zowel gebruik van Quick import als een Add Interoperability Connection lijken niet te werken. Als alle filechunks tegelijkertijd importeer crasht Arcmap. Als ik één filechunk importeer krijg ik geodatabase met enkel een enkele tabel erin. Blijkbaar doe ik iets fout. Advies is welkom!

Je kunt een hoop tijd en gedoe besparen. De veelgebruikte open datasets zijn beschikbaar als download in het file geodatabase formaat. Via de Datasets-groep in ArcGIS Online is het mogelijk om deze verschillende datasets te downloaden, waaronder de TOP10NL. Maar ook postcodevlakken, een maandelijkse dump van de BGT, kadastrale kaart en meer. Hier zit ook een mxd met voorbeeldopmaak bij. Zo hoef je niet zelf aan de slag met het omzetten van de filechuncks, opmaak maken etc. Dat kan wel mocht je willen en mocht je onverhoopt tegen problemen aanlopen met de software dan kun je voor vragen terecht bij de supportafdeling (support@esri.nl). Hou er rekening mee dat diverse basisregistraties een datamodel hebben, en met alleen 1:1 inlezen van gml’s ben je er dan niet (afhankelijk van wat je nodig hebt uit de data). Mocht je vragen hebben over de datasets in file geodatabase formaat of er niet bij kunnen in de datasets groep op ArcGIS Online, dan kun je direct contact opnemen met ons data-team via content@esri.nl.

1 like