Output format toevoegen?

Beste PDOK,

Bij eigenlijk alle WFS van PDOK kan je het gewenste output format specificeren in de url parameters.
Ik kom echter één WFS tegen waar JSON niet ondersteund is, enkel XML. Ik werk met een applicatie waar JSON een vereiste is. Is het mogelijk dat jullie JSON bij deze WFS toestaan als output format?

Het gaat om de volgende service, bij de andere WFS van beschermde natuur van EZ is JSON wel een te specificeren output format:
https://geodata.nationaalgeoregister.nl/beschermdenatuurmonumenten/wfs?version=2.0.0&request=GetFeature&service=wfs&typeName=beschermdenatuurmonumenten:beschermdenatuurmonumenten&srsName=epsg:4326

Alvast bedankt voor jullie antwoord.
m.v.g.
Thijs de Vries

@Thijs_s ja dat kan maar daar moeten we de service wel opnieuw onder handen nemen. Ik zal dit meenemen om intern te bespreken en vervolgens te plannen. Wordt geen hele korte termijn verwacht ik overigens. Excuses voor het ongemak!

Erg bedankt voor je reactie. Dat is goed om te horen!
Dat snap ik. Kan je wel een soort van inschatting geven aan wat voor een termijn ik ongeveer moet denken, en is het mogelijk dat jullie het laten weten als deze aanpassing doorgevoerd is?

Alvast bedankt.

Ik ben bang dat hier nog wat voorbereiding in gaat zitten dus dat dit niet in het komende kwartaal opgepakt kan gaan worden. Ik verwacht wel in het tweede kwartaal maar laat nog wel even weten als ik wat meer weet (en als we zover zijn t.z.t. laten we dat ook weten).

1 like

Bedankt voor de update. Alvast bedankt voor het doorgeven t.z.t.

Verder, goed bezig daar bij PDOK, ik ben groot fan.

2 likes

Dag Jeroen,

Ik neem aan dat met de recente melding van het uit productie nemen van deze service, dit ook niet meer opgepakt gaat worden?

Ik was ook benieuwd waarom RVO besloten heeft dat deze service uit productie gaat. Weten jullie dat? en klopt het dat alle beschermde natuurmonumenten ook in de Natura2000 service / Natuurnetwerk Nederland service zitten?

Alvast bedankt voor je antwoord.
Thijs de Vries

@Thijs_s dit wordt niet meer opgepakt inderdaad. Ik meen dat de keuze om uit te faseren is gemaakt i.vm. het beschikbaar stellen van deze data conform het Europese INSPIRE model (CDDA, zie ook Introductie - PDOK) maar misschien dat @clairestoddart van RVO het beste even kan aangeven wat de plannen zijn rondom het beschikbaar stellen van deze data nu en in de toekomst (ook v.w.b. natura2000).

Dit topic is 180 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.