Waarom de nummeraanduiding van dat verblijfsobject geen postcode heeft weet ik niet. Het is wel interessant dat als je de WMS van de adressen bekijkt, er geen punt in dat pand ligt: er is dus wel iets met dat verblijfsobject aan de hand. Wat, dat durf ik zo niet te zeggen, het staat niet in Onderzoek voor zover ik kan zien.
Verder: Wat ik vermoed dat Google en Apple doen, is de zogenaamde postcodevlakken erover heen leggen, en aan de hand daarvan zelf een postcode toekennen. Of wellicht de postcode aan de straatnaam hangen, en op die manier een postcode toekennen. Of misschien is het ooit wel correct geweest en hebben zij de oude gegevens gewoon bewaard. De meeste van deze redenen zijn verkeerde redenering, want postcodevlakken bestaan niet: een postcode is een verzameling punten. Dat je daar een vlak van kunt maken, en dat velen dat doen, doet niets af aan het feit dat een postcode geen vlak is (en dat als je er eentje van maakt, je dus verkeerde conclusies kunt trekken. En een postcode hangt ook niet aan een straat: er zijn vele straten met meer dan 1 postcode.
Overigens moet je oppassen met een opmerking als “Pand zonder postcode”. Een pand heeft ook geen postcode, de nummeraanduiding van een verblijfsobject heeft een postcode. Er zijn vele panden zonder verblijfsobject, en die hebben dus nooit een postcode. En zelfs in een nummeraanduiding is de postcode geen verplicht veld, dus op zich is een adres zonder postcode niet fout. Vreemd, maar niet fout.