Ik gebruik de LocatieServer voor het geocoderen van adressen. Nu gaat dit meestal goed, maar soms krijg ik toch wel vreemde resultaten.
Een voorbeeld: Jan Evertsenlaan 2, 2253XG, Voorschoten
Als ik de vrije geocoder gebruik ( /free) dan krijg ik eerst alle varianten van de Jan Evertsenlaan 2 met huisletter-toevoegingen (2a, 2b, etc.) voordat ik het juiste adres krijg zonder toevoeging. In dit geval is dat pas het 19e resultaat. De score hiervan is 58.95669, terwijl de scores van de adressen mét huisletter 59.511005 is. Dat is naar mijn idee niet logisch. Het adressen met huisletter zijn immers geen 100% match op het adres. En het adres waar ik naar op zoek ben komt wel 100% overeen.
Is dit een fout in de LocatieServer? Of doe ik iets fout bij mijn bevraging? Mijn volledige request is nu: https://geodata.nationaalgeoregister.nl/locatieserver/v3/free?rows=50&q=Jan%20Evertsenlaan%202%2C%202253XG%2C%20Voorschoten&
Kleine (latere) toevoeging: ik zie dat de scores bij de suggest-service wel beter lijken te kloppen. Daar krijgt het exacte adres een score van 37.28 en de adressen met huisletters een score van 36.03. Alleen is de suggest-service voor mij nu geen oplossing, dus het zou mooi zijn als de free geocoder service vergelijkbare resultaten gaat geven.